'

Program

Repertuar

Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium

Na scenie tancerze w eleganckich, czarnych strojach wykonują tango. Kobiety ubrane w dopasowane suknie. Mężczyźni w czarnych garniturach prowadzą zdecydowanym, eleganckim gestem.
CINEMA TANGO Live Show (spektakl taneczno muzyczny)
Cinema Tango Live Show – magia filmu w rytmie tanga (spektakl taneczno-muzyczny)
Fabuła
„Tango Cinema” to niezwykłe widowisko, w którym świat kina spotyka się z pasją argentyńskiego tanga. Na scenie ożyją największe muzyczne obrazy srebrnego ekranu – od „Por una Cabeza” z Zapachu kobiety, przez rytmy rodem z Chicago, aż po namiętne emocje Moulin Rouge. W programie znajdą się także taneczne interpretacje motywów z takich arcydzieł jak Lista Schindlera, Amelia czy Ojciec chrzestny. To spektakl, który łączy dramatyzm, zmysłowość i piękno, pozostawiając widzom niezapomniane wrażenia.
Czas trwania: 110 minut

Muzycy
Oprawę muzyczną tworzy orkiestra na żywo – Sonder Tango Orchestra z Mediolanu, gwarantująca energię i autentyczne brzmienie tanga.

Marin Troncozo (Argentyna)
Nicolas Maceratesi – bandoneon
Melody Quinteros – skrzypce
Virgilio Monti – kontrabas
Mariano Siccardi – fortepian

Tancerze
Na scenie wystąpią mistrzowie tanga, których kunszt łączy perfekcję techniki z siłą emocji:

Aldana Silveira & Diego Ortega – Mistrzowie Świata w Tango de Salon, występowali na Broadwayu
Manuela Rossi & Juan Malizia – Mistrzowie Świata w Tangu Scenicznym, znani z londyńskiego West Endu
Patrycja & Jakub Grzybek – Mistrzowie Europy w Tangu Scenicznym, półfinaliści Mundial de Tango
Iara Duarte & Jesus Paez – wielokrotni finaliści Mundial de Tango w Buenos Aires

Tango Cinema to wyjątkowa podróż przez emocje, w której magia kina i tango argentyńskie spotykają się na jednej scenie.

KOLOROWY BAJKOWY ZAMEK ORAZ BUDYNKI A Z BOKU PALMA
DISNEY W OPERZE - KONCERT MIKOŁAJKOWY
DISNEY W OPERZE – koncert mikołajkowy Chóru Dziecięco-Młodzieżowego Opery Lubelskiej
Z okazji Mikołajek zapraszamy na koncert pełen pięknej muzyki, którą znają i kochają całe pokolenia. Na scenie Opery Lubelskiej wystąpi Chór Dziecięco-Młodzieżowy Opery Lubelskiej z towarzyszeniem Bandu Opery Lubelskiej.
Podczas koncertu zespół wykona piosenki z kultowych filmów, takich jak: Król LewCocoŻyczenieVaianaKsiążę EgiptuLilo i Stitch i wielu innych animacji, które od lat bawią, wzruszają i pozostają w pamięci.
Chór Dziecięco-Młodzieżowy Opery Lubelskiej powstał w marcu 2023 roku. Od chwili powstawania chór zaprezentował się w wielu produkcjach Opery Lubelskiej, takich jak koncerty okolicznościowe, produkcje telewizyjne, czy spektakle operowe i musicalowe, jak np.: Tosca, Jesus Christ SuperstarSkrzypek na dachu i Phantom. Zespół tworzą młodzi artyści, którzy poza działalnością w chórze zdobywają nagrody na konkursach i festiwalach w Polsce i za granicą.
Przygotowanie chóru i solistów: Małgorzata Papiewska

Grafika reklamowa
HALKA
Stanisław Moniuszko
„HALKA” - opera w 4 aktach
libretto: Włodzimierz Wolski
"Halka" to bez wątpienia jedna z najpopularniejszych i najczęściej wystawianych oper polskich. Jej autorem jest Stanisław Moniuszko nazywany Ojcem Polskiej Opery Narodowej.
Libretto opery autorstwa Włodzimierza Wolskiego opowiada historię tragicznej miłości pochodzącej z Podhala Halki do szlachcica Janusza. Dziewczyna uwiedziona przez panicza zachodzi w ciążę. Janusz jednak planuje poślubić Zosię, pochodzącą z bogatej i szlacheckiej rodziny. Załamana Halka w rozpaczy rzuca się w nurt rzeki.
Dzieło Stanisława Moniuszki ukazuje konflikt klasowy i moralny dramat dziewczyny, która pada ofiarą miłosnego oszustwa.
Istotnym aspektem opery jest jej narodowy charakter, uzyskany poprzez umiejscowienie akcji w środowisku polskim. Moniuszko po mistrzowsku skontrastował tu dwie grupy społeczne - śpiew szlachecki cechuje pompatyczność, zaś góralski jest prosty i szczery. Narodowy wydźwięk pojawia się również w warstwie muzycznej poprzez wykorzystanie rytmiki tańców narodowych – poloneza i mazura.
„Halka” Stanisława Moniuszki uważana jest za jedną z najważniejszych oper w naszym kraju.
Polska opera narodowa z muzyką Stanisława Moniuszki do libretta Włodzimierza Wolskiego po raz pierwszy w Lublinie!
Realizatorzy:
kierownictwo muzyczne: Vincent Kozlowsky
reżyseria: Jarosław Kilian
choreografia: Iwona Runowska
scenografia: Marek Chowaniec
kostiumy: Agata Uchman
przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka

Choinka ze światełkami, pod nią prezenty w tle gwiaździste niebo
Idą Święta - koncert kolęd
Idą Święta! koncert kolęd

Zapraszamy serdecznie na Koncert Kolęd „Idą Święta!”, który wprowadzi nas w wyjątkowy klimat Świąt Bożego Narodzenia. Tego wieczoru usłyszymy najpiękniejsze polskie kolędy oraz znane na całym świecie melodie bożonarodzeniowe. Wspólne muzykowanie pełne wzruszeń i ciepła zabrzmi dzięki artystom Opery Lubelskiej - wystąpi Chór Dziecięco-Młodzieżowy pod kierownictwem Małgorzaty Papiewskiej, band oraz soliści.

W atmosferze bliskości i rodzinnego ciepła zabrzmią utwory niosące radość, zadumę i nadzieję – idealne na ten czas w roku, gdy tradycja spotyka się z nowymi aranżacjami, tworząc piękne muzyczne przeżycie.

Koncert kolęd „Idą Święta!” będzie chwilą wytchnienia w przedświątecznym zabieganiu, okazją do wspólnego przeżywania świątecznej atmosfery i spotkania z muzyką, która łączy pokolenia. Zapraszamy do wspólnego słuchania kolęd, które niosą radość, spokój i poczucie wspólnoty - tak potrzebne w dzisiejszych czasach.


Data: 18 grudnia 2025, godz. 18:00
Miejsce: Sala Widowiskowa Opery Lubelskiej

Aktorka w kostiumie kota klęczy na scenie teatralnej, w tle widoczna dekoracja z wielkim kołem i falami.
Kot w butach
KOT W BUTACH
Na motywach bajki Jana Brzechwy

Kot w butach to przedstawienie dla dzieci przygotowane na podstawie bajki Jana Brzechwy. Jednak Jerzy Turowicz, autor scenariusza i jednocześnie reżyser, wprowadził do spektaklu również nowe postaci. Młodziutka publiczność, będzie więc mogła śledzić nieznane dotąd historie o najsłynniejszym kocie i jego Panu Janku. Wśród wielu przygód spotykają oni na swojej drodze przemądrzałe kuropatwy, dzielne zające, a także czarownicę i czarnoksiężnika który zmienia się w groźnego lwa, sprytną żmiję, a nawet w mysz. Jak w każdej z bajek wszystko dobrze się kończy, Janek żeni się z królewną, a kot... łapie myszy w królestwie.
Muzykę do przedstawienia napisał Janusz Baca. Choreografię ułożyła Izabela Krupka.

W sceniczną akcję może włączać się publiczność, dla której realizatorzy przewidzieli nagrody za odpowiedzi na zagadki różnych bajkowych postaci.

Para tancerzy baletu w kostiumach, w pozie baletowej, trzymająca się za dłonie. W tle inni uczestnicy spektaklu w bajkowych strojach, siedzący na podłodze.
Królewna Śnieżka
KRÓLEWNA ŚNIEŻKA
BAJKA BALETOWA DLA DZIECI
Królewna Śnieżka to jedna z najpiękniejszych i najbardziej znanych bajek. Jej baletowa wersja skomponowana (na podstawie libretta Witolda Borkowskiego i Stanisława Piotrkowskiego) przez Bogdana Pawłowskiego w 1970 r. przyniosła autorowi ogromną popularność i nie słabnącą sympatię młodych widzów, których kilka pokoleń przeżywało taneczne przygody bohaterów. Losy dobrej i pięknej, lecz niestety znienawidzonej przez złą macochę Śnieżki oraz siedmiu wesołych krasnali dostarczają dzieciom niezapomnianych emocji.
Choreografia, reżyseria i inscenizacja jest dziełem Violetty Suskiej, a piękną i barwną scenografię oraz bajkowe kostiumy zaprojektowała Anna Bobrowska-Ekiert.

Para w eleganckich strojach tańczy na scenie, w tle siedzą i stoją inni uczestnicy sceny w teatralnej aranżacji.
Księżniczka Czardasza
„Księżniczka Czardasza”
Najlepsza i najpopularniejsza operetka Emmericha Kálmána i jedna z najczęściej wystawianych na światowych scenach muzycznych, w której przebój goni przebój, a barwne frazy muzyczne przeplatają się z dynamicznymi układami baletowymi. Któż nie zanuci pochodzących z niej przebojowych melodii? W spektaklu udział bierze 100 wykonawców (soliści, chór, balet, orkiestra).
Książę Edwin von Lippert Weylersheim zaręcza się z gwiazdą variétés Orpheum Sylvą, chociaż ta planuje wyjazd na podbój Ameryki. Oczywiście rodzina nie godzi się na małżeństwo, tym bardziej, że Edwin jest zaręczony z kuzynką Stasi. Pojawiają się też birbanci Boni i Feri. Ten pierwszy pokazuje Sylvie zawiadomienie o oficjalnych zaręczynach Edwina z hrabianką Stasi. Gwiazda czuje się zawiedziona i oszukana. Boni pociesza ją, że takich Edwinów czekają tuziny, więc pora jechać po oklaski i po karierę. Przed tym jednak Sylva pojawia się incognito jako żona... Boniego na balu w pałacu księstwa Lippert Weylersheim w Wiedniu i zdobywa serca niedoszłych teściów... Wydarzenia zdają się przybierać sensacyjny obrót, a wszystko po to, aby w finale mogło zabrzmieć wspólne - Kochaj mnie!
Realizatorzy:
Reżyseria: Artur Hofman
Muzyka i libretto: Emmerich Kálmán, Leo Stein, Bela Jenbach
Przekład libretta: Jerzy Jurandot
Dyrygent: Łukasz Sidoruk / Przemysław Fiugajski / Vincent Kozlovsky / Ruben Silva
Scenografia: Ireneusz Salwa
Choreografia: Grzegorz Kawalec
Asystent reżysera: Jarosław Cisowski
Asystent choreografa: Anna Adamczyk

Mężczyzna w smokingu i białej masce zakrywającej pół twarzy stoi na scenie w niebieskim świetle reflektorów, wykonując dramatyczny gest dłonią.
Phantom
„Phantom”
"Phantom" Maury Yestona to jeden z najpopularniejszych i najpiękniejszych tytułów musicalowych w historii literatury muzycznej.
Fabuła musicalu jest osnuta na kanwie powieści Gastona Leroux Upiór w operze z 1911 roku i koncentruje się na losach młodej sopranistki Christine Daae, która staje się obsesją tajemniczego zdeformowanego geniusza muzycznego znanego jako Upiór Opery. Jest to niezwykle atrakcyjny motyw, z którego czerpie garściami nie tylko sceniczna sztuka muzyczna, ale również popkultura. Uniwersalność, a do tego klimat narracji sprawiają, że spektakl staje się interesujący zarówno dla młodych, jak i starszych widzów. Specyfika tego utworu, w odróżnieniu od Webberowskiej – najbardziej opatrzonej – wersji polega na przeniesieniu ciężaru gatunkowego warstwy muzycznej w stronę opery, co jednocześnie podnosi poziom artystyczny i stanowi większe wyzwanie dla zespołu artystycznego. Dlatego też nasz spektakl wyreżyserował Daniel Kustosik - wybitny reżyser zarówno operetkowy, jak i musicalowy.
Realizatorzy:
Reżyseria: Daniel Kustosik
Muzyka i teksty piosenek: Maury Yeston
Libretto: Arthur Kopit
Przekład libretta i tekstów piosenek: Antoni Marianowicz
Kierownictwo muzyczne: Andrzej Knap
Dyrygent: Łukasz Sidoruk
Scenografia i kostiumy: Mariusz Napierała
Choreografia: Violetta Suska
Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
Przygotowanie baletu: Roman Kamiński
Asystent reżysera: Dorota Laskowiecka-Urban
Asystent scenografa: Anna Adamek
Asystent kierownika muzycznego: Szymon Makowski

Grafika reklamowa
Pinokio
PINOKIO
Muzyczna wersja Pinokia w reżyserii Jerzego Turowicza, na motywach powieści C. Collodiego to magiczne widowisko.
Drewniany pajac podczas wędrówki po ucieczce od swojego kreatora – cieśli Dżepetta – spotyka parę zachłannych cwaniaków – lisa i kota, zostaje pochwycony i wzięty na smycz przez krewkiego chłopa, zatrudniony do teatru mistrza Ogniojada i ląduje w przepastnym brzuchu ogromnego wieloryba, by w końcu wrócić do domu i zmienić się w prawdziwego chłopca.
Barwność i różnorodność scenografii, dynamika, piękne melodie i wymyślne kostiumy sprawiają, że każdorazowo młodzi widzowie zachwycają się bajką i żywiołowo reagują na kolejne przygody małego Pinokia.
Walory edukacyjne widowiska docenili nauczyciele lubelskich szkół, którzy każdego roku powracają do Opery Lubelskiej z kolejnymi rocznikami uczniów.

Realizatorzy:
Reżyseria: Jerzy Turowicz
Kierownictwo muzyczne: Piotr Wujtewicz
Muzyka: Janusz Baca
Scenografia: Ireneusz Salwa
Choreografia: Marcin Marzec

Grafika reklamowa
Popróbuj Opery
Zapraszamy do skorzystania z najnowszej oferty Opery Lubelskiej - "Popróbuj Opery", adresowanej do uczniów szkół podstawowych – klas VI-VIII i szkół średnich, do osób z niepełnosprawnością, której celem jest zapoznanie z ofertą Opery, zaproszenie w muzyczną podróż do świata musicalu, operetki i opery, a także integracja społeczna.
W bogatej ofercie Opery Lubelskiej znajdują się bajki dla dzieci i spektakle dla młodzieży. Naszych najmłodszych milusińskich zapraszamy na spotkanie m.in.: z Calineczką, Kotem w butach, Krasnoludkami i Sierotką Marysią, Pinokiem czy Królewną Śnieżką. Trochę starszych z pewnością ucieszy udział w próbach do poszczególnych spektakli, na które zapraszamy w nowym sezonie artystycznym 2024/25.
Młodzież będzie uczestniczyć w próbie, z pełnym składem orkiestry symfonicznej, konkretnie w jednej części danego spektaklu, znajdującego się w aktualnym repertuarze Opery. Wybrane spektakle będą z gatunku: musicalu, operetki i opery, a próby dla młodzieży odbywać się będą raz w miesiącu, w wybrany czwartek, w godzinach przedpołudniowych.
Przed próbą będzie miało miejsce krótkie „wprowadzenie” – streszczenie zawierające najważniejsze informacje, fabułę danego spektaklu, które również przybliży charakterystykę głównych bohaterów, ich najważniejsze cechy i motywy działania.

Mężczyzna w kapeluszu i długim płaszczu gra na skrzypcach, stojąc na scenie przed zasłoniętą czerwoną kurtyną, oświetlony reflektorem.
Skrzypek na dachu
„SKRZYPEK NA DACHU”

Libretto: Joseph Stein
Muzyka: Jerry Bock
Teksty piosenek: Sheldon Harnick
Produkcja spektaklu w Nowym Jorku: Harold Prince
Reżyseria i choreografia oryginalnego wystawienia w Nowym Jorku: Jerome Robbins

„Skrzypek na dachu” to jeden z najsłynniejszych musicali, którego fabułę oparto na prozie tworzącego w jidysz pisarza Szolema Alejchema. Osadzony w realiach carskiej Rosji sprzed wieku ukazuje codzienne życie mieszkańców Anatewki – i Żydów, i gojów. Głównymi postaciami są mleczarz Tewje, jego żona Gołda i ich młode córki. Ale w „Skrzypku na dachu”, jak zresztą już na początku mówi sam mleczarz, są i inni. Piosenka „Gdybym był bogaczem”, jedna z najbardziej rozpoznawalnych na całym świecie, jest sztandarowym utworem spektaklu. Nie mniej piękne i wzruszające są „To świt, to noc”, „Kwiatku mój”, czy też finałowa „Anatewka”.
Premiera lubelskiego przedstawienia „Skrzypka...” w reżyserii Zbigniewa Czeskiego miała miejsce na scenie legendarnego Domu Kultury Kolejarza w roku 1994. Ten sam (a jednak trochę inny...), cieszący się wielką popularnością wśród widzów nadal można oglądać na scenie naszego teatru.
Realizatorzy:
Reżyseria: Zbigniew Czeski
Przekład libretta: Antoni Marianowicz
Dyrygent: Łukasz Sidoruk
Scenografia: Anna Bobrowska-Ekiert
Choreografia: Henryk Rutkowski
Przygotowanie chóru: Włodzimierz Fruziński
Asystent reżysera: Jarosław Cisowski
Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel

Na scenie występuje grupa tancerzy w eleganckich strojach i czarnych kapeluszach, oświetlona reflektorami. W tle widać orkiestrę. Na obrazie znajduje się napis: „SYLWESTROWY SHOWTIME! Widowisko sylwestrowe Opery Lubelskiej. Sylwester 2025
Sylwestrowy SHOWTIME
Sylwestrowy SHOWTIME! – widowisko Opery Lubelskiej w ten wyjątkowy wieczór. Zapraszamy na niezapomniany Koncert Sylwestrowy „ShowTime” – pełen energii, muzyki, światła i emocji, w którym połączą się różne gatunki muzyczne, taniec, humor i magia sceny, tworząc prawdziwy show na wysokim poziomie. Na jednej scenie spotkają się znakomici soliści, tancerze i muzycy Opery Lubelskiej, którzy wprowadzą publiczność w doskonały nastrój do wspólnego świętowania nadejścia Nowego Roku. W programie znajdą się największe przeboje muzyki pop, rock, soul i musicalowej – zarówno klasyki, jak i najnowsze hity, które porwą do tańca każdego. Nie zabraknie również spektakularnych aranżacji, dynamicznych choreografii w wykonaniu baletu, efektów świetlnych i multimedialnych, które sprawią, że scena zamieni się w prawdziwą rewię blasku i dźwięku. „ShowTime” to nie tylko koncert – to pełne emocji widowisko, które przeniesie publiczność w świat muzycznych hitów, elegancji i rozrywki. Przywitaj Nowy Rok z rozmachem – bo to Twój czas, to
„ShowTime”!
W koncercie wystąpią:
Soliści, Chór, Balet, Orkiestra Opery Lubelskiej
Kierownictwo muzyczne: Vincent Kozlovsky
Choreografia: Iwona Runowska

Kobieta w czarnej sukni, a w głębi mężczyzna przebrany za anioła śmierci
TOSCA
„Tosca” Giacoma Pucciniego
opera w trzech aktach
prapremiera: 14 stycznia 1900 r., Teatro Costanzi, Rzym
libretto: Luigi Illica i Giuseppe Giacosa

reżyseria: Tomasz Man
kierownictwo muzyczne: Vincent Kozlovsky
scenografia i kostiumy: Anetta Piekarska-Man
plakat: Zuzanna Piekarska

Opera wyjątkowa – bez uwertury, za to z blisko sześćdziesięcioma lejtmotywami charakteryzującymi bohaterów, a nawet rekwizyty. Opera werystyczna do tego stopnia, że Puccini udał się do Zamku Świętego Anioła w Rzymie, żeby zmierzyć dźwięk dzwonów jutrzniowych słyszanych z jego murów, aby wkomponować później w „Toskę” ich brzmienie... Opera pełna namiętności – splatają się w niej miłość, polityka i zbrodnia.

Na scenie stoi książę w eleganckim stroju. Wokół postaci księcia, na podłodze wiele leżących postaci w strojach balowych.
Zemsta nietoperza
“Zemsta nietoperza”

muzyka: Johann Strauss syn
libretto: Richard Genée i Karl Haffner
wg wodewilu „Le Réveillon” Henriego Meilhaca i Ludovica Halévy’ego
polski przekład libretta: Julian Tuwim

„Zemsta nietoperza” Johanna Straussa uznana została za arcydzieło operetki wiedeńskiej. Po pierwszym wystawieniu zdobyła wszechświatową sławę i do dziś niepodzielnie króluje w repertuarach największych teatrów operowych. Wspaniała muzyka - walce, polki, arie oraz intrygujące, pełne humoru libretto, w doskonałym tłumaczeniu Juliana Tuwima - na naszej scenie tym razem w reżyserii Artura Barcisia!
Realizatorzy
Reżyseria: Artur Barciś
Kierownictwo muzyczne: Ruben Silva
Opracowanie muzyczne: Łukasz Sidoruk
Dyrygent: Łukasz Sidoruk / Vincent Kozlovsky
Scenografia i kostiumy: Tatiana Kwiatkowska
Choreografia: Iwona Runowska
Asystent reżysera: Anna Rękas
Multimedia: Franciszek Barciś
Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
Przygotowanie baletu: Roman Kamiński
Reżyseria świateł: Marcin Nogas
Realizacja dźwięku: Łukasz Jakubowski, Cezary Socha, Piotr Rybczyński
Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel, Michał Wnuk

Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.

Przejdź do treści