Repertuar
Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium
Calineczka
„Calineczka”
Baśnie Andersena ujmują, zawierają głęboki sens humanistyczny i przekazują uniwersalną, ponadczasową wartość: przez zaczarowany świat kolorowych kwiatów, zwierząt, owadów, wróżek, dobrych i złych duchów ukazują ludzkie charaktery i problemy. Wszyscy przecież znamy: Brzydkie kaczątko, Księżniczkę na ziarnku grochu, Królową śniegu i wiele innych cudownych bajek autorstwa tego wspaniałego baśniopisarza.
Młody Widzu!!!
Przygotuj się na wspaniałą podróż i zapierające dech w piersiach przygody maleńkiej dziewczynki i jej przyjaciół w magicznym świecie przyrody. Otóż w tajemniczych okolicznościach pojawia się maleńka Calineczka, która staje się radością pewnej starszej Pani. Piękny kwiat nenufaru służy jej za kołyskę, błękitne płatki fiołków zastępują materac, a płatek róży - kołdrę. Marzeniem Calineczki jest kraina elfów, lecz w trakcie swojej podróży, zostaje porwana przez rodzinę muzykujących żab „Trio skrzek”, a następnie trafia do "Rewii szczypawek". W trakcie swojej wędrówki napotyka mysz, kreta i wiele innych ciekawych postaci. Jaki los czeka piękną dziewczynkę, komu przypadnie do gustu? …zobaczymy już wkrótce, na scenie Teatru! Ta przepełniona muzyką i śpiewem opowieść zapewni całej Twojej rodzinie doskonałą zabawę i udowodni, że nie trzeba być dużym, by dokonać wielkich czynów i stać się kimś naprawdę wyjątkowym.
Główne role zagrają dzieci wybrane w drodze castingu, na scenie zobaczymy także solistów, chór, balet oraz orkiestrę Opery Lubelskiej.
Realizatorzy:
Reżyseria i adaptacja: Jerzy Turowicz
Scenografia i kostiumy: Ireneusz Salwa
Choreografia: Marcin Marzec
Muzyka: Janusz Baca i Mirosław Korbut
Dyrygent: Łukasz Sidoruk Asystent reżysera: Iwona Jarzyna-Manel
Baśnie Andersena ujmują, zawierają głęboki sens humanistyczny i przekazują uniwersalną, ponadczasową wartość: przez zaczarowany świat kolorowych kwiatów, zwierząt, owadów, wróżek, dobrych i złych duchów ukazują ludzkie charaktery i problemy. Wszyscy przecież znamy: Brzydkie kaczątko, Księżniczkę na ziarnku grochu, Królową śniegu i wiele innych cudownych bajek autorstwa tego wspaniałego baśniopisarza.
Młody Widzu!!!
Przygotuj się na wspaniałą podróż i zapierające dech w piersiach przygody maleńkiej dziewczynki i jej przyjaciół w magicznym świecie przyrody. Otóż w tajemniczych okolicznościach pojawia się maleńka Calineczka, która staje się radością pewnej starszej Pani. Piękny kwiat nenufaru służy jej za kołyskę, błękitne płatki fiołków zastępują materac, a płatek róży - kołdrę. Marzeniem Calineczki jest kraina elfów, lecz w trakcie swojej podróży, zostaje porwana przez rodzinę muzykujących żab „Trio skrzek”, a następnie trafia do "Rewii szczypawek". W trakcie swojej wędrówki napotyka mysz, kreta i wiele innych ciekawych postaci. Jaki los czeka piękną dziewczynkę, komu przypadnie do gustu? …zobaczymy już wkrótce, na scenie Teatru! Ta przepełniona muzyką i śpiewem opowieść zapewni całej Twojej rodzinie doskonałą zabawę i udowodni, że nie trzeba być dużym, by dokonać wielkich czynów i stać się kimś naprawdę wyjątkowym.
Główne role zagrają dzieci wybrane w drodze castingu, na scenie zobaczymy także solistów, chór, balet oraz orkiestrę Opery Lubelskiej.
Realizatorzy:
Reżyseria i adaptacja: Jerzy Turowicz
Scenografia i kostiumy: Ireneusz Salwa
Choreografia: Marcin Marzec
Muzyka: Janusz Baca i Mirosław Korbut
Dyrygent: Łukasz Sidoruk Asystent reżysera: Iwona Jarzyna-Manel
HALKA
Stanisław Moniuszko
„HALKA” - opera w 4 aktach
libretto: Włodzimierz Wolski
"Halka" to bez wątpienia jedna z najpopularniejszych i najczęściej wystawianych oper polskich. Jej autorem jest Stanisław Moniuszko nazywany Ojcem Polskiej Opery Narodowej.
Libretto opery autorstwa Włodzimierza Wolskiego opowiada historię tragicznej miłości pochodzącej z Podhala Halki do szlachcica Janusza. Dziewczyna uwiedziona przez panicza zachodzi w ciążę. Janusz jednak planuje poślubić Zosię, pochodzącą z bogatej i szlacheckiej rodziny. Załamana Halka w rozpaczy rzuca się w nurt rzeki.
Dzieło Stanisława Moniuszki ukazuje konflikt klasowy i moralny dramat dziewczyny, która pada ofiarą miłosnego oszustwa.
Istotnym aspektem opery jest jej narodowy charakter, uzyskany poprzez umiejscowienie akcji w środowisku polskim. Moniuszko po mistrzowsku skontrastował tu dwie grupy społeczne - śpiew szlachecki cechuje pompatyczność, zaś góralski jest prosty i szczery. Narodowy wydźwięk pojawia się również w warstwie muzycznej poprzez wykorzystanie rytmiki tańców narodowych – poloneza i mazura.
„Halka” Stanisława Moniuszki uważana jest za jedną z najważniejszych oper w naszym kraju.
Polska opera narodowa z muzyką Stanisława Moniuszki do libretta Włodzimierza Wolskiego po raz pierwszy w Lublinie!
Realizatorzy:
kierownictwo muzyczne: Vincent Kozlowsky
reżyseria: Jarosław Kilian
choreografia: Iwona Runowska
scenografia: Marek Chowaniec
kostiumy: Agata Uchman
przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
„HALKA” - opera w 4 aktach
libretto: Włodzimierz Wolski
"Halka" to bez wątpienia jedna z najpopularniejszych i najczęściej wystawianych oper polskich. Jej autorem jest Stanisław Moniuszko nazywany Ojcem Polskiej Opery Narodowej.
Libretto opery autorstwa Włodzimierza Wolskiego opowiada historię tragicznej miłości pochodzącej z Podhala Halki do szlachcica Janusza. Dziewczyna uwiedziona przez panicza zachodzi w ciążę. Janusz jednak planuje poślubić Zosię, pochodzącą z bogatej i szlacheckiej rodziny. Załamana Halka w rozpaczy rzuca się w nurt rzeki.
Dzieło Stanisława Moniuszki ukazuje konflikt klasowy i moralny dramat dziewczyny, która pada ofiarą miłosnego oszustwa.
Istotnym aspektem opery jest jej narodowy charakter, uzyskany poprzez umiejscowienie akcji w środowisku polskim. Moniuszko po mistrzowsku skontrastował tu dwie grupy społeczne - śpiew szlachecki cechuje pompatyczność, zaś góralski jest prosty i szczery. Narodowy wydźwięk pojawia się również w warstwie muzycznej poprzez wykorzystanie rytmiki tańców narodowych – poloneza i mazura.
„Halka” Stanisława Moniuszki uważana jest za jedną z najważniejszych oper w naszym kraju.
Polska opera narodowa z muzyką Stanisława Moniuszki do libretta Włodzimierza Wolskiego po raz pierwszy w Lublinie!
Realizatorzy:
kierownictwo muzyczne: Vincent Kozlowsky
reżyseria: Jarosław Kilian
choreografia: Iwona Runowska
scenografia: Marek Chowaniec
kostiumy: Agata Uchman
przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
Hallo Szpicbródka
„Hallo Szpicbródka”
Dwudziestolecie międzywojenne, Warszawa. W Teatrzyku rewiowym „Czerwony Młyn” nie dzieje się dobrze – widownia świeci pustkami, brak pieniędzy na wypłaty dla artystów. Z pomocą przychodzi inżynier Fred Kampinos, bo... kocha Teatr? A może ma zupełnie inne plany zostając współwłaścicielem tej sceny? Bardziej od tego, co dzieje się na scenie, interesuje pobliski Bank... „Hallo Szpicbródka", film Janusza Rzeszewskiego i Mieczysława Jahody z 1978 roku, to jeden z największych przebojów w historii polskiego kina. Teraz ten tytuł na naszej scenie!.
Jak potoczą się losy bohaterów? Czy Fred Kampinos zakocha się… w Teatrze?
Przekonajcie się sami…
Realizatorzy
Reżyseria: Mirosław Siedler
Kierownictwo muzyczne: Przemysław Fiugajski
Scenografia: Mariusz Napierała
Kostiumy: Agata Uchman
Choreografia: Iwona Runowska
Autorzy piosenek:
muzyka: Adam Skorupka, Wojciech Trzciński, Seweryn Krajewski
słowa: Ludwik Starski, Bogdan Olewicz, Agnieszka Osiecka
Opracowanie muzyczne: Bogusław Wróblewski, Wojciech Durak
Dyrygent: Łukasz Sidoruk / Przemysław Fiugajski
Kierownik Chóru: Grzegorz Pecka
Kierownik Baletu: Roman Kamiński
Asystent reżysera: Michał Wnuk, Patryk Pawlak
Asystent choreografa: Anna Adamczyk
Reżyseria świateł: Marcin Nogas
Reżyseria dźwięku: Łukasz Jakubowski, Piotr Rybczyński
Multimedia: Paweł Giergisiewicz
Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel
Suflerzy: Krystyna Ekielska, Anna Rękas
Adaptacja sceniczna według scenariusza filmowego Ludwika Starskiego
Dwudziestolecie międzywojenne, Warszawa. W Teatrzyku rewiowym „Czerwony Młyn” nie dzieje się dobrze – widownia świeci pustkami, brak pieniędzy na wypłaty dla artystów. Z pomocą przychodzi inżynier Fred Kampinos, bo... kocha Teatr? A może ma zupełnie inne plany zostając współwłaścicielem tej sceny? Bardziej od tego, co dzieje się na scenie, interesuje pobliski Bank... „Hallo Szpicbródka", film Janusza Rzeszewskiego i Mieczysława Jahody z 1978 roku, to jeden z największych przebojów w historii polskiego kina. Teraz ten tytuł na naszej scenie!.
Jak potoczą się losy bohaterów? Czy Fred Kampinos zakocha się… w Teatrze?
Przekonajcie się sami…
Realizatorzy
Reżyseria: Mirosław Siedler
Kierownictwo muzyczne: Przemysław Fiugajski
Scenografia: Mariusz Napierała
Kostiumy: Agata Uchman
Choreografia: Iwona Runowska
Autorzy piosenek:
muzyka: Adam Skorupka, Wojciech Trzciński, Seweryn Krajewski
słowa: Ludwik Starski, Bogdan Olewicz, Agnieszka Osiecka
Opracowanie muzyczne: Bogusław Wróblewski, Wojciech Durak
Dyrygent: Łukasz Sidoruk / Przemysław Fiugajski
Kierownik Chóru: Grzegorz Pecka
Kierownik Baletu: Roman Kamiński
Asystent reżysera: Michał Wnuk, Patryk Pawlak
Asystent choreografa: Anna Adamczyk
Reżyseria świateł: Marcin Nogas
Reżyseria dźwięku: Łukasz Jakubowski, Piotr Rybczyński
Multimedia: Paweł Giergisiewicz
Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel
Suflerzy: Krystyna Ekielska, Anna Rękas
Adaptacja sceniczna według scenariusza filmowego Ludwika Starskiego
Idą Święta - koncert kolęd
Idą Święta! koncert kolęd
Zapraszamy serdecznie na Koncert Kolęd „Idą Święta!”, który wprowadzi nas w wyjątkowy klimat Świąt Bożego Narodzenia. Tego wieczoru usłyszymy najpiękniejsze polskie kolędy oraz znane na całym świecie melodie bożonarodzeniowe. Wspólne muzykowanie pełne wzruszeń i ciepła zabrzmi dzięki artystom Opery Lubelskiej - wystąpi Chór Dziecięco-Młodzieżowy pod kierownictwem Małgorzaty Papiewskiej, band oraz soliści.
W atmosferze bliskości i rodzinnego ciepła zabrzmią utwory niosące radość, zadumę i nadzieję – idealne na ten czas w roku, gdy tradycja spotyka się z nowymi aranżacjami, tworząc piękne muzyczne przeżycie.
Koncert kolęd „Idą Święta!” będzie chwilą wytchnienia w przedświątecznym zabieganiu, okazją do wspólnego przeżywania świątecznej atmosfery i spotkania z muzyką, która łączy pokolenia. Zapraszamy do wspólnego słuchania kolęd, które niosą radość, spokój i poczucie wspólnoty - tak potrzebne w dzisiejszych czasach.
Data: 18 grudnia 2025, godz. 18:00
Miejsce: Sala Widowiskowa Opery Lubelskiej
Zapraszamy serdecznie na Koncert Kolęd „Idą Święta!”, który wprowadzi nas w wyjątkowy klimat Świąt Bożego Narodzenia. Tego wieczoru usłyszymy najpiękniejsze polskie kolędy oraz znane na całym świecie melodie bożonarodzeniowe. Wspólne muzykowanie pełne wzruszeń i ciepła zabrzmi dzięki artystom Opery Lubelskiej - wystąpi Chór Dziecięco-Młodzieżowy pod kierownictwem Małgorzaty Papiewskiej, band oraz soliści.
W atmosferze bliskości i rodzinnego ciepła zabrzmią utwory niosące radość, zadumę i nadzieję – idealne na ten czas w roku, gdy tradycja spotyka się z nowymi aranżacjami, tworząc piękne muzyczne przeżycie.
Koncert kolęd „Idą Święta!” będzie chwilą wytchnienia w przedświątecznym zabieganiu, okazją do wspólnego przeżywania świątecznej atmosfery i spotkania z muzyką, która łączy pokolenia. Zapraszamy do wspólnego słuchania kolęd, które niosą radość, spokój i poczucie wspólnoty - tak potrzebne w dzisiejszych czasach.
Data: 18 grudnia 2025, godz. 18:00
Miejsce: Sala Widowiskowa Opery Lubelskiej
Kot w butach
KOT W BUTACH
Na motywach bajki Jana Brzechwy
Kot w butach to przedstawienie dla dzieci przygotowane na podstawie bajki Jana Brzechwy. Jednak Jerzy Turowicz, autor scenariusza i jednocześnie reżyser, wprowadził do spektaklu również nowe postaci. Młodziutka publiczność, będzie więc mogła śledzić nieznane dotąd historie o najsłynniejszym kocie i jego Panu Janku. Wśród wielu przygód spotykają oni na swojej drodze przemądrzałe kuropatwy, dzielne zające, a także czarownicę i czarnoksiężnika który zmienia się w groźnego lwa, sprytną żmiję, a nawet w mysz. Jak w każdej z bajek wszystko dobrze się kończy, Janek żeni się z królewną, a kot... łapie myszy w królestwie.
Muzykę do przedstawienia napisał Janusz Baca. Choreografię ułożyła Izabela Krupka.
W sceniczną akcję może włączać się publiczność, dla której realizatorzy przewidzieli nagrody za odpowiedzi na zagadki różnych bajkowych postaci.
Na motywach bajki Jana Brzechwy
Kot w butach to przedstawienie dla dzieci przygotowane na podstawie bajki Jana Brzechwy. Jednak Jerzy Turowicz, autor scenariusza i jednocześnie reżyser, wprowadził do spektaklu również nowe postaci. Młodziutka publiczność, będzie więc mogła śledzić nieznane dotąd historie o najsłynniejszym kocie i jego Panu Janku. Wśród wielu przygód spotykają oni na swojej drodze przemądrzałe kuropatwy, dzielne zające, a także czarownicę i czarnoksiężnika który zmienia się w groźnego lwa, sprytną żmiję, a nawet w mysz. Jak w każdej z bajek wszystko dobrze się kończy, Janek żeni się z królewną, a kot... łapie myszy w królestwie.
Muzykę do przedstawienia napisał Janusz Baca. Choreografię ułożyła Izabela Krupka.
W sceniczną akcję może włączać się publiczność, dla której realizatorzy przewidzieli nagrody za odpowiedzi na zagadki różnych bajkowych postaci.
Księżniczka Czardasza
„Księżniczka Czardasza”
Najlepsza i najpopularniejsza operetka Emmericha Kálmána i jedna z najczęściej wystawianych na światowych scenach muzycznych, w której przebój goni przebój, a barwne frazy muzyczne przeplatają się z dynamicznymi układami baletowymi. Któż nie zanuci pochodzących z niej przebojowych melodii? W spektaklu udział bierze 100 wykonawców (soliści, chór, balet, orkiestra).
Książę Edwin von Lippert Weylersheim zaręcza się z gwiazdą variétés Orpheum Sylvą, chociaż ta planuje wyjazd na podbój Ameryki. Oczywiście rodzina nie godzi się na małżeństwo, tym bardziej, że Edwin jest zaręczony z kuzynką Stasi. Pojawiają się też birbanci Boni i Feri. Ten pierwszy pokazuje Sylvie zawiadomienie o oficjalnych zaręczynach Edwina z hrabianką Stasi. Gwiazda czuje się zawiedziona i oszukana. Boni pociesza ją, że takich Edwinów czekają tuziny, więc pora jechać po oklaski i po karierę. Przed tym jednak Sylva pojawia się incognito jako żona... Boniego na balu w pałacu księstwa Lippert Weylersheim w Wiedniu i zdobywa serca niedoszłych teściów... Wydarzenia zdają się przybierać sensacyjny obrót, a wszystko po to, aby w finale mogło zabrzmieć wspólne - Kochaj mnie!
Realizatorzy:
Reżyseria: Artur Hofman
Muzyka i libretto: Emmerich Kálmán, Leo Stein, Bela Jenbach
Przekład libretta: Jerzy Jurandot
Dyrygent: Łukasz Sidoruk / Przemysław Fiugajski / Vincent Kozlovsky / Ruben Silva
Scenografia: Ireneusz Salwa
Choreografia: Grzegorz Kawalec
Asystent reżysera: Jarosław Cisowski
Asystent choreografa: Anna Adamczyk
Najlepsza i najpopularniejsza operetka Emmericha Kálmána i jedna z najczęściej wystawianych na światowych scenach muzycznych, w której przebój goni przebój, a barwne frazy muzyczne przeplatają się z dynamicznymi układami baletowymi. Któż nie zanuci pochodzących z niej przebojowych melodii? W spektaklu udział bierze 100 wykonawców (soliści, chór, balet, orkiestra).
Książę Edwin von Lippert Weylersheim zaręcza się z gwiazdą variétés Orpheum Sylvą, chociaż ta planuje wyjazd na podbój Ameryki. Oczywiście rodzina nie godzi się na małżeństwo, tym bardziej, że Edwin jest zaręczony z kuzynką Stasi. Pojawiają się też birbanci Boni i Feri. Ten pierwszy pokazuje Sylvie zawiadomienie o oficjalnych zaręczynach Edwina z hrabianką Stasi. Gwiazda czuje się zawiedziona i oszukana. Boni pociesza ją, że takich Edwinów czekają tuziny, więc pora jechać po oklaski i po karierę. Przed tym jednak Sylva pojawia się incognito jako żona... Boniego na balu w pałacu księstwa Lippert Weylersheim w Wiedniu i zdobywa serca niedoszłych teściów... Wydarzenia zdają się przybierać sensacyjny obrót, a wszystko po to, aby w finale mogło zabrzmieć wspólne - Kochaj mnie!
Realizatorzy:
Reżyseria: Artur Hofman
Muzyka i libretto: Emmerich Kálmán, Leo Stein, Bela Jenbach
Przekład libretta: Jerzy Jurandot
Dyrygent: Łukasz Sidoruk / Przemysław Fiugajski / Vincent Kozlovsky / Ruben Silva
Scenografia: Ireneusz Salwa
Choreografia: Grzegorz Kawalec
Asystent reżysera: Jarosław Cisowski
Asystent choreografa: Anna Adamczyk
Popróbuj Opery
Zapraszamy do skorzystania z najnowszej oferty Opery Lubelskiej - "Popróbuj Opery", adresowanej do uczniów szkół podstawowych – klas VI-VIII i szkół średnich, do osób z niepełnosprawnością, której celem jest zapoznanie z ofertą Opery, zaproszenie w muzyczną podróż do świata musicalu, operetki i opery, a także integracja społeczna.
W bogatej ofercie Opery Lubelskiej znajdują się bajki dla dzieci i spektakle dla młodzieży. Naszych najmłodszych milusińskich zapraszamy na spotkanie m.in.: z Calineczką, Kotem w butach, Krasnoludkami i Sierotką Marysią, Pinokiem czy Królewną Śnieżką. Trochę starszych z pewnością ucieszy udział w próbach do poszczególnych spektakli, na które zapraszamy w nowym sezonie artystycznym 2024/25.
Młodzież będzie uczestniczyć w próbie, z pełnym składem orkiestry symfonicznej, konkretnie w jednej części danego spektaklu, znajdującego się w aktualnym repertuarze Opery. Wybrane spektakle będą z gatunku: musicalu, operetki i opery, a próby dla młodzieży odbywać się będą raz w miesiącu, w wybrany czwartek, w godzinach przedpołudniowych.
Przed próbą będzie miało miejsce krótkie „wprowadzenie” – streszczenie zawierające najważniejsze informacje, fabułę danego spektaklu, które również przybliży charakterystykę głównych bohaterów, ich najważniejsze cechy i motywy działania.
W bogatej ofercie Opery Lubelskiej znajdują się bajki dla dzieci i spektakle dla młodzieży. Naszych najmłodszych milusińskich zapraszamy na spotkanie m.in.: z Calineczką, Kotem w butach, Krasnoludkami i Sierotką Marysią, Pinokiem czy Królewną Śnieżką. Trochę starszych z pewnością ucieszy udział w próbach do poszczególnych spektakli, na które zapraszamy w nowym sezonie artystycznym 2024/25.
Młodzież będzie uczestniczyć w próbie, z pełnym składem orkiestry symfonicznej, konkretnie w jednej części danego spektaklu, znajdującego się w aktualnym repertuarze Opery. Wybrane spektakle będą z gatunku: musicalu, operetki i opery, a próby dla młodzieży odbywać się będą raz w miesiącu, w wybrany czwartek, w godzinach przedpołudniowych.
Przed próbą będzie miało miejsce krótkie „wprowadzenie” – streszczenie zawierające najważniejsze informacje, fabułę danego spektaklu, które również przybliży charakterystykę głównych bohaterów, ich najważniejsze cechy i motywy działania.
Skrzypek na dachu
„SKRZYPEK NA DACHU”
Libretto: Joseph Stein
Muzyka: Jerry Bock
Teksty piosenek: Sheldon Harnick
Produkcja spektaklu w Nowym Jorku: Harold Prince
Reżyseria i choreografia oryginalnego wystawienia w Nowym Jorku: Jerome Robbins
„Skrzypek na dachu” to jeden z najsłynniejszych musicali, którego fabułę oparto na prozie tworzącego w jidysz pisarza Szolema Alejchema. Osadzony w realiach carskiej Rosji sprzed wieku ukazuje codzienne życie mieszkańców Anatewki – i Żydów, i gojów. Głównymi postaciami są mleczarz Tewje, jego żona Gołda i ich młode córki. Ale w „Skrzypku na dachu”, jak zresztą już na początku mówi sam mleczarz, są i inni. Piosenka „Gdybym był bogaczem”, jedna z najbardziej rozpoznawalnych na całym świecie, jest sztandarowym utworem spektaklu. Nie mniej piękne i wzruszające są „To świt, to noc”, „Kwiatku mój”, czy też finałowa „Anatewka”.
Premiera lubelskiego przedstawienia „Skrzypka...” w reżyserii Zbigniewa Czeskiego miała miejsce na scenie legendarnego Domu Kultury Kolejarza w roku 1994. Ten sam (a jednak trochę inny...), cieszący się wielką popularnością wśród widzów nadal można oglądać na scenie naszego teatru.
Realizatorzy:
Reżyseria: Zbigniew Czeski
Przekład libretta: Antoni Marianowicz
Dyrygent: Łukasz Sidoruk
Scenografia: Anna Bobrowska-Ekiert
Choreografia: Henryk Rutkowski
Przygotowanie chóru: Włodzimierz Fruziński
Asystent reżysera: Jarosław Cisowski
Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel
Libretto: Joseph Stein
Muzyka: Jerry Bock
Teksty piosenek: Sheldon Harnick
Produkcja spektaklu w Nowym Jorku: Harold Prince
Reżyseria i choreografia oryginalnego wystawienia w Nowym Jorku: Jerome Robbins
„Skrzypek na dachu” to jeden z najsłynniejszych musicali, którego fabułę oparto na prozie tworzącego w jidysz pisarza Szolema Alejchema. Osadzony w realiach carskiej Rosji sprzed wieku ukazuje codzienne życie mieszkańców Anatewki – i Żydów, i gojów. Głównymi postaciami są mleczarz Tewje, jego żona Gołda i ich młode córki. Ale w „Skrzypku na dachu”, jak zresztą już na początku mówi sam mleczarz, są i inni. Piosenka „Gdybym był bogaczem”, jedna z najbardziej rozpoznawalnych na całym świecie, jest sztandarowym utworem spektaklu. Nie mniej piękne i wzruszające są „To świt, to noc”, „Kwiatku mój”, czy też finałowa „Anatewka”.
Premiera lubelskiego przedstawienia „Skrzypka...” w reżyserii Zbigniewa Czeskiego miała miejsce na scenie legendarnego Domu Kultury Kolejarza w roku 1994. Ten sam (a jednak trochę inny...), cieszący się wielką popularnością wśród widzów nadal można oglądać na scenie naszego teatru.
Realizatorzy:
Reżyseria: Zbigniew Czeski
Przekład libretta: Antoni Marianowicz
Dyrygent: Łukasz Sidoruk
Scenografia: Anna Bobrowska-Ekiert
Choreografia: Henryk Rutkowski
Przygotowanie chóru: Włodzimierz Fruziński
Asystent reżysera: Jarosław Cisowski
Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel
Sylwestrowy SHOWTIME
Sylwestrowy SHOWTIME! – widowisko Opery Lubelskiej w ten wyjątkowy wieczór. Zapraszamy na niezapomniany Koncert Sylwestrowy „ShowTime” – pełen energii, muzyki, światła i emocji, w którym połączą się różne gatunki muzyczne, taniec, humor i magia sceny, tworząc prawdziwy show na wysokim poziomie. Na jednej scenie spotkają się znakomici soliści, tancerze i muzycy Opery Lubelskiej, którzy wprowadzą publiczność w doskonały nastrój do wspólnego świętowania nadejścia Nowego Roku. W programie znajdą się największe przeboje muzyki pop, rock, soul i musicalowej – zarówno klasyki, jak i najnowsze hity, które porwą do tańca każdego. Nie zabraknie również spektakularnych aranżacji, dynamicznych choreografii w wykonaniu baletu, efektów świetlnych i multimedialnych, które sprawią, że scena zamieni się w prawdziwą rewię blasku i dźwięku. „ShowTime” to nie tylko koncert – to pełne emocji widowisko, które przeniesie publiczność w świat muzycznych hitów, elegancji i rozrywki. Przywitaj Nowy Rok z rozmachem – bo to Twój czas, to
„ShowTime”!
W koncercie wystąpią:
Soliści, Chór, Balet, Orkiestra Opery Lubelskiej
Kierownictwo muzyczne: Vincent Kozlovsky
Choreografia: Dorota Wiśniewska
„ShowTime”!
W koncercie wystąpią:
Soliści, Chór, Balet, Orkiestra Opery Lubelskiej
Kierownictwo muzyczne: Vincent Kozlovsky
Choreografia: Dorota Wiśniewska
Sylwestrowy SHOWTIME - na BIS
„SHOWTIME, na bis!” – widowisko muzyczne, wykraczające poza granice gatunków!
Podczas koncertu spotkają się ze sobą, potęga rocka, soul, energiczny pop i epicki musical. Usłyszycie zarówno sentymentalną klasykę, jak i współczesne utwory w ciekawych aranżacjach.
„SHOWTIME” to spektakularne widowisko pełne pięknych aranżacji, dynamicznych choreografii w wykonaniu baletu, efektów świetlnych i multimedialnych, które sprawią, że scena zamieni się w prawdziwą rewię blasku i dźwięku.
W koncercie wystąpią:
Soliści, Chór, Balet i Orkiestra Opery Lubelskiej
Kierownictwo muzyczne: Vincent Kozlovsky
Choreografia: Dorota Wiśniewska
Do zobaczenia!
Podczas koncertu spotkają się ze sobą, potęga rocka, soul, energiczny pop i epicki musical. Usłyszycie zarówno sentymentalną klasykę, jak i współczesne utwory w ciekawych aranżacjach.
„SHOWTIME” to spektakularne widowisko pełne pięknych aranżacji, dynamicznych choreografii w wykonaniu baletu, efektów świetlnych i multimedialnych, które sprawią, że scena zamieni się w prawdziwą rewię blasku i dźwięku.
W koncercie wystąpią:
Soliści, Chór, Balet i Orkiestra Opery Lubelskiej
Kierownictwo muzyczne: Vincent Kozlovsky
Choreografia: Dorota Wiśniewska
Do zobaczenia!
Zemsta nietoperza
“Zemsta nietoperza”
muzyka: Johann Strauss syn
libretto: Richard Genée i Karl Haffner
wg wodewilu „Le Réveillon” Henriego Meilhaca i Ludovica Halévy’ego
polski przekład libretta: Julian Tuwim
„Zemsta nietoperza” Johanna Straussa uznana została za arcydzieło operetki wiedeńskiej. Po pierwszym wystawieniu zdobyła wszechświatową sławę i do dziś niepodzielnie króluje w repertuarach największych teatrów operowych. Wspaniała muzyka - walce, polki, arie oraz intrygujące, pełne humoru libretto, w doskonałym tłumaczeniu Juliana Tuwima - na naszej scenie tym razem w reżyserii Artura Barcisia!
Realizatorzy
Reżyseria: Artur Barciś
Kierownictwo muzyczne: Ruben Silva
Opracowanie muzyczne: Łukasz Sidoruk
Dyrygent: Łukasz Sidoruk / Vincent Kozlovsky
Scenografia i kostiumy: Tatiana Kwiatkowska
Choreografia: Iwona Runowska
Asystent reżysera: Anna Rękas
Multimedia: Franciszek Barciś
Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
Przygotowanie baletu: Roman Kamiński
Reżyseria świateł: Marcin Nogas
Realizacja dźwięku: Łukasz Jakubowski, Cezary Socha, Piotr Rybczyński
Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel, Michał Wnuk
muzyka: Johann Strauss syn
libretto: Richard Genée i Karl Haffner
wg wodewilu „Le Réveillon” Henriego Meilhaca i Ludovica Halévy’ego
polski przekład libretta: Julian Tuwim
„Zemsta nietoperza” Johanna Straussa uznana została za arcydzieło operetki wiedeńskiej. Po pierwszym wystawieniu zdobyła wszechświatową sławę i do dziś niepodzielnie króluje w repertuarach największych teatrów operowych. Wspaniała muzyka - walce, polki, arie oraz intrygujące, pełne humoru libretto, w doskonałym tłumaczeniu Juliana Tuwima - na naszej scenie tym razem w reżyserii Artura Barcisia!
Realizatorzy
Reżyseria: Artur Barciś
Kierownictwo muzyczne: Ruben Silva
Opracowanie muzyczne: Łukasz Sidoruk
Dyrygent: Łukasz Sidoruk / Vincent Kozlovsky
Scenografia i kostiumy: Tatiana Kwiatkowska
Choreografia: Iwona Runowska
Asystent reżysera: Anna Rękas
Multimedia: Franciszek Barciś
Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
Przygotowanie baletu: Roman Kamiński
Reżyseria świateł: Marcin Nogas
Realizacja dźwięku: Łukasz Jakubowski, Cezary Socha, Piotr Rybczyński
Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel, Michał Wnuk
Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.
