'

Program

Repertuar

Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium

Na scenie tancerze w eleganckich, czarnych strojach wykonują tango. Kobiety ubrane w dopasowane suknie. Mężczyźni w czarnych garniturach prowadzą zdecydowanym, eleganckim gestem.
CINEMA TANGO Live Show (spektakl taneczno muzyczny)
Cinema Tango Live Show – magia filmu w rytmie tanga (spektakl taneczno-muzyczny)
Fabuła
„Tango Cinema” to niezwykłe widowisko, w którym świat kina spotyka się z pasją argentyńskiego tanga. Na scenie ożyją największe muzyczne obrazy srebrnego ekranu – od „Por una Cabeza” z Zapachu kobiety, przez rytmy rodem z Chicago, aż po namiętne emocje Moulin Rouge. W programie znajdą się także taneczne interpretacje motywów z takich arcydzieł jak Lista Schindlera, Amelia czy Ojciec chrzestny. To spektakl, który łączy dramatyzm, zmysłowość i piękno, pozostawiając widzom niezapomniane wrażenia.
Czas trwania: 110 minut

Muzycy
Oprawę muzyczną tworzy orkiestra na żywo – Sonder Tango Orchestra z Mediolanu, gwarantująca energię i autentyczne brzmienie tanga.

Marin Troncozo (Argentyna)
Nicolas Maceratesi – bandoneon
Melody Quinteros – skrzypce
Virgilio Monti – kontrabas
Mariano Siccardi – fortepian

Tancerze
Na scenie wystąpią mistrzowie tanga, których kunszt łączy perfekcję techniki z siłą emocji:

Aldana Silveira & Diego Ortega – Mistrzowie Świata w Tango de Salon, występowali na Broadwayu
Manuela Rossi & Juan Malizia – Mistrzowie Świata w Tangu Scenicznym, znani z londyńskiego West Endu
Patrycja & Jakub Grzybek – Mistrzowie Europy w Tangu Scenicznym, półfinaliści Mundial de Tango
Iara Duarte & Jesus Paez – wielokrotni finaliści Mundial de Tango w Buenos Aires

Tango Cinema to wyjątkowa podróż przez emocje, w której magia kina i tango argentyńskie spotykają się na jednej scenie.

Grafika reklamowa
HALKA
Stanisław Moniuszko
„HALKA” - opera w 4 aktach
libretto: Włodzimierz Wolski
"Halka" to bez wątpienia jedna z najpopularniejszych i najczęściej wystawianych oper polskich. Jej autorem jest Stanisław Moniuszko nazywany Ojcem Polskiej Opery Narodowej.
Libretto opery autorstwa Włodzimierza Wolskiego opowiada historię tragicznej miłości pochodzącej z Podhala Halki do szlachcica Janusza. Dziewczyna uwiedziona przez panicza zachodzi w ciążę. Janusz jednak planuje poślubić Zosię, pochodzącą z bogatej i szlacheckiej rodziny. Załamana Halka w rozpaczy rzuca się w nurt rzeki.
Dzieło Stanisława Moniuszki ukazuje konflikt klasowy i moralny dramat dziewczyny, która pada ofiarą miłosnego oszustwa.
Istotnym aspektem opery jest jej narodowy charakter, uzyskany poprzez umiejscowienie akcji w środowisku polskim. Moniuszko po mistrzowsku skontrastował tu dwie grupy społeczne - śpiew szlachecki cechuje pompatyczność, zaś góralski jest prosty i szczery. Narodowy wydźwięk pojawia się również w warstwie muzycznej poprzez wykorzystanie rytmiki tańców narodowych – poloneza i mazura.
„Halka” Stanisława Moniuszki uważana jest za jedną z najważniejszych oper w naszym kraju.
Polska opera narodowa z muzyką Stanisława Moniuszki do libretta Włodzimierza Wolskiego po raz pierwszy w Lublinie!
Realizatorzy:
kierownictwo muzyczne: Vincent Kozlowsky
reżyseria: Jarosław Kilian
choreografia: Iwona Runowska
scenografia: Marek Chowaniec
kostiumy: Agata Uchman
przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka

Grafika reklamowa
KONCERT OPERETKOWY
KONCERT OPERETKOWY

W programie koncertu usłyszymy najpopularniejsze arie i duety operetkowe, musicalowe i przeboje wszech czasów. To muzyczny weekend z cudownym brzmieniem głosów solistów, orkiestry i magii baletu. W tę wyjątkową muzyczną podróż do wiedeńskich sal balowych, urokliwych altan czy francuskich uliczek zabiorą publiczność znakomici artyści:
Kamila Lendzion – sopran
Joanna Nawrot-Maciejowska – sopran
Dorota Szostak-Gąska - mezzosopran
Aleksandra Łukowska – mezzosopran
Mariusz Budkowski – tenor
Jakub Gąska – tenor
Patryk Pawlak – baryton
Marcin Zagrodnik
Balet Opery Lubelskiej
Chór dziecięco-młodzieżowy Opery Lubelskiej
Orkiestra Opery Lubelskiej pod dyrekcją Łukasza Sidoruka

Grafika reklamowa
Kot w butach
KOT W BUTACH
Na motywach bajki Jana Brzechwy

Kot w butach to przedstawienie dla dzieci przygotowane na podstawie bajki Jana Brzechwy. Jednak Jerzy Turowicz, autor scenariusza i jednocześnie reżyser, wprowadził do spektaklu również nowe postaci. Młodziutka publiczność, będzie więc mogła śledzić nieznane dotąd historie o najsłynniejszym kocie i jego Panu Janku. Wśród wielu przygód spotykają oni na swojej drodze przemądrzałe kuropatwy, dzielne zające, a także czarownicę i czarnoksiężnika który zmienia się w groźnego lwa, sprytną żmiję, a nawet w mysz. Jak w każdej z bajek wszystko dobrze się kończy, Janek żeni się z królewną, a kot... łapie myszy w królestwie.
Muzykę do przedstawienia napisał Janusz Baca. Choreografię ułożyła Izabela Krupka.

W sceniczną akcję może włączać się publiczność, dla której realizatorzy przewidzieli nagrody za odpowiedzi na zagadki różnych bajkowych postaci.

Grafika reklamowa
Królewna Śnieżka
KRÓLEWNA ŚNIEŻKA
BAJKA BALETOWA DLA DZIECI
Królewna Śnieżka to jedna z najpiękniejszych i najbardziej znanych bajek. Jej baletowa wersja skomponowana (na podstawie libretta Witolda Borkowskiego i Stanisława Piotrkowskiego) przez Bogdana Pawłowskiego w 1970 r. przyniosła autorowi ogromną popularność i nie słabnącą sympatię młodych widzów, których kilka pokoleń przeżywało taneczne przygody bohaterów. Losy dobrej i pięknej, lecz niestety znienawidzonej przez złą macochę Śnieżki oraz siedmiu wesołych krasnali dostarczają dzieciom niezapomnianych emocji.
Choreografia, reżyseria i inscenizacja jest dziełem Violetty Suskiej, a piękną i barwną scenografię oraz bajkowe kostiumy zaprojektowała Anna Bobrowska-Ekiert.

Grafika reklamowa
Phantom
„Phantom”
"Phantom" Maury Yestona to jeden z najpopularniejszych i najpiękniejszych tytułów musicalowych w historii literatury muzycznej.
Fabuła musicalu jest osnuta na kanwie powieści Gastona Leroux Upiór w operze z 1911 roku i koncentruje się na losach młodej sopranistki Christine Daae, która staje się obsesją tajemniczego zdeformowanego geniusza muzycznego znanego jako Upiór Opery. Jest to niezwykle atrakcyjny motyw, z którego czerpie garściami nie tylko sceniczna sztuka muzyczna, ale również popkultura. Uniwersalność, a do tego klimat narracji sprawiają, że spektakl staje się interesujący zarówno dla młodych, jak i starszych widzów. Specyfika tego utworu, w odróżnieniu od Webberowskiej – najbardziej opatrzonej – wersji polega na przeniesieniu ciężaru gatunkowego warstwy muzycznej w stronę opery, co jednocześnie podnosi poziom artystyczny i stanowi większe wyzwanie dla zespołu artystycznego. Dlatego też nasz spektakl wyreżyserował Daniel Kustosik - wybitny reżyser zarówno operetkowy, jak i musicalowy.
Realizatorzy:
Reżyseria: Daniel Kustosik
Muzyka i teksty piosenek: Maury Yeston
Libretto: Arthur Kopit
Przekład libretta i tekstów piosenek: Antoni Marianowicz
Kierownictwo muzyczne: Andrzej Knap
Dyrygent: Łukasz Sidoruk
Scenografia i kostiumy: Mariusz Napierała
Choreografia: Violetta Suska
Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
Przygotowanie baletu: Roman Kamiński
Asystent reżysera: Dorota Laskowiecka-Urban
Asystent scenografa: Anna Adamek
Asystent kierownika muzycznego: Szymon Makowski

Grafika reklamowa
Pinokio
PINOKIO
Muzyczna wersja Pinokia w reżyserii Jerzego Turowicza, na motywach powieści C. Collodiego to magiczne widowisko.
Drewniany pajac podczas wędrówki po ucieczce od swojego kreatora – cieśli Dżepetta – spotyka parę zachłannych cwaniaków – lisa i kota, zostaje pochwycony i wzięty na smycz przez krewkiego chłopa, zatrudniony do teatru mistrza Ogniojada i ląduje w przepastnym brzuchu ogromnego wieloryba, by w końcu wrócić do domu i zmienić się w prawdziwego chłopca.
Barwność i różnorodność scenografii, dynamika, piękne melodie i wymyślne kostiumy sprawiają, że każdorazowo młodzi widzowie zachwycają się bajką i żywiołowo reagują na kolejne przygody małego Pinokia.
Walory edukacyjne widowiska docenili nauczyciele lubelskich szkół, którzy każdego roku powracają do Opery Lubelskiej z kolejnymi rocznikami uczniów.

Realizatorzy:
Reżyseria: Jerzy Turowicz
Kierownictwo muzyczne: Piotr Wujtewicz
Muzyka: Janusz Baca
Scenografia: Ireneusz Salwa
Choreografia: Marcin Marzec

Grafika reklamowa
Popróbuj Opery
Zapraszamy do skorzystania z najnowszej oferty Opery Lubelskiej - "Popróbuj Opery", adresowanej do uczniów szkół podstawowych – klas VI-VIII i szkół średnich, do osób z niepełnosprawnością, której celem jest zapoznanie z ofertą Opery, zaproszenie w muzyczną podróż do świata musicalu, operetki i opery, a także integracja społeczna.
W bogatej ofercie Opery Lubelskiej znajdują się bajki dla dzieci i spektakle dla młodzieży. Naszych najmłodszych milusińskich zapraszamy na spotkanie m.in.: z Calineczką, Kotem w butach, Krasnoludkami i Sierotką Marysią, Pinokiem czy Królewną Śnieżką. Trochę starszych z pewnością ucieszy udział w próbach do poszczególnych spektakli, na które zapraszamy w nowym sezonie artystycznym 2024/25.
Młodzież będzie uczestniczyć w próbie, z pełnym składem orkiestry symfonicznej, konkretnie w jednej części danego spektaklu, znajdującego się w aktualnym repertuarze Opery. Wybrane spektakle będą z gatunku: musicalu, operetki i opery, a próby dla młodzieży odbywać się będą raz w miesiącu, w wybrany czwartek, w godzinach przedpołudniowych.
Przed próbą będzie miało miejsce krótkie „wprowadzenie” – streszczenie zawierające najważniejsze informacje, fabułę danego spektaklu, które również przybliży charakterystykę głównych bohaterów, ich najważniejsze cechy i motywy działania.

Grafika reklamowa
Zemsta nietoperza
“Zemsta nietoperza”

muzyka: Johann Strauss syn
libretto: Richard Genée i Karl Haffner
wg wodewilu „Le Réveillon” Henriego Meilhaca i Ludovica Halévy’ego
polski przekład libretta: Julian Tuwim

„Zemsta nietoperza” Johanna Straussa uznana została za arcydzieło operetki wiedeńskiej. Po pierwszym wystawieniu zdobyła wszechświatową sławę i do dziś niepodzielnie króluje w repertuarach największych teatrów operowych. Wspaniała muzyka - walce, polki, arie oraz intrygujące, pełne humoru libretto, w doskonałym tłumaczeniu Juliana Tuwima - na naszej scenie tym razem w reżyserii Artura Barcisia!
Realizatorzy
Reżyseria: Artur Barciś
Kierownictwo muzyczne: Ruben Silva
Opracowanie muzyczne: Łukasz Sidoruk
Dyrygent: Łukasz Sidoruk / Vincent Kozlovsky
Scenografia i kostiumy: Tatiana Kwiatkowska
Choreografia: Iwona Runowska
Asystent reżysera: Anna Rękas
Multimedia: Franciszek Barciś
Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
Przygotowanie baletu: Roman Kamiński
Reżyseria świateł: Marcin Nogas
Realizacja dźwięku: Łukasz Jakubowski, Cezary Socha, Piotr Rybczyński
Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel, Michał Wnuk

Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.

Przejdź do treści