'

Program

Repertuar

Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium

Calineczka
„Calineczka”
Baśnie Andersena ujmują, zawierają głęboki sens humanistyczny i przekazują uniwersalną, ponadczasową wartość: przez zaczarowany świat kolorowych kwiatów, zwierząt, owadów, wróżek, dobrych i złych duchów ukazują ludzkie charaktery i problemy. Wszyscy przecież znamy: Brzydkie kaczątko, Księżniczkę na ziarnku grochu, Królową śniegu i wiele innych cudownych bajek autorstwa tego wspaniałego baśniopisarza.

Młody Widzu!!!
Przygotuj się na wspaniałą podróż i zapierające dech w piersiach przygody maleńkiej dziewczynki i jej przyjaciół w magicznym świecie przyrody. Otóż w tajemniczych okolicznościach pojawia się maleńka Calineczka, która staje się radością pewnej starszej Pani. Piękny kwiat nenufaru służy jej za kołyskę, błękitne płatki fiołków zastępują materac, a płatek róży - kołdrę. Marzeniem Calineczki jest kraina elfów, lecz w trakcie swojej podróży, zostaje porwana przez rodzinę muzykujących żab „Trio skrzek”, a następnie trafia do "Rewii szczypawek". W trakcie swojej wędrówki napotyka mysz, kreta i wiele innych ciekawych postaci. Jaki los czeka piękną dziewczynkę, komu przypadnie do gustu? …zobaczymy już wkrótce, na scenie Teatru! Ta przepełniona muzyką i śpiewem opowieść zapewni całej Twojej rodzinie doskonałą zabawę i udowodni, że nie trzeba być dużym, by dokonać wielkich czynów i stać się kimś naprawdę wyjątkowym.

Główne role zagrają dzieci wybrane w drodze castingu, na scenie zobaczymy także solistów, chór, balet oraz orkiestrę Opery Lubelskiej.
Realizatorzy:

Reżyseria i adaptacja: Jerzy Turowicz
Scenografia i kostiumy: Ireneusz Salwa
Choreografia: Marcin Marzec
Muzyka: Janusz Baca i Mirosław Korbut
Dyrygent: Łukasz Sidoruk Asystent reżysera: Iwona Jarzyna-Manel

Hallo Szpicbródka
„Hallo Szpicbródka”

Dwudziestolecie międzywojenne, Warszawa. W Teatrzyku rewiowym „Czerwony Młyn” nie dzieje się dobrze – widownia świeci pustkami, brak pieniędzy na wypłaty dla artystów. Z pomocą przychodzi inżynier Fred Kampinos, bo... kocha Teatr? A może ma zupełnie inne plany zostając współwłaścicielem tej sceny? Bardziej od tego, co dzieje się na scenie, interesuje pobliski Bank... „Hallo Szpicbródka", film Janusza Rzeszewskiego i Mieczysława Jahody z 1978 roku, to jeden z największych przebojów w historii polskiego kina. Teraz ten tytuł na naszej scenie!.
Jak potoczą się losy bohaterów? Czy Fred Kampinos zakocha się… w Teatrze?
Przekonajcie się sami…
Realizatorzy
Reżyseria: Mirosław Siedler
Kierownictwo muzyczne: Przemysław Fiugajski
Scenografia: Mariusz Napierała
Kostiumy: Agata Uchman
Choreografia: Iwona Runowska
Autorzy piosenek:
muzyka: Adam Skorupka, Wojciech Trzciński, Seweryn Krajewski
słowa: Ludwik Starski, Bogdan Olewicz, Agnieszka Osiecka
Opracowanie muzyczne: Bogusław Wróblewski, Wojciech Durak
Dyrygent: Łukasz Sidoruk / Przemysław Fiugajski
Kierownik Chóru: Grzegorz Pecka
Kierownik Baletu: Roman Kamiński
Asystent reżysera: Michał Wnuk, Patryk Pawlak
Asystent choreografa: Anna Adamczyk
Reżyseria świateł: Marcin Nogas
Reżyseria dźwięku: Łukasz Jakubowski, Piotr Rybczyński
Multimedia: Paweł Giergisiewicz
Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel
Suflerzy: Krystyna Ekielska, Anna Rękas
Adaptacja sceniczna według scenariusza filmowego Ludwika Starskiego

Jesus Christ Superstar
JESUS CHRIST SUPERSTAR
Ten legendarny musical, miał premierę w 1971 r. na Broadwayu i szybko stał się światowym hitem i wszedł do kanonu największych osiągnięć światowego teatru muzycznego.
Uwielbiany przez miliony widzów, do dziś porywa, wzrusza i dodaje otuchy.
To historia ostatnich dni życia Jezusa, wypowiedziana językiem rock opery i geniuszu Andrew Lloyda Webbera, który połączył symfoniczne brzmienie opery z magnetyczną mocą i niespożytą energią rocka.
Muzyka: Lloyd Webber
Libretto: Tim Rice

REALIZATORZY:
Reżyseria: Tomasz Man
Kierownictwo muzyczne: Ruben Silva
Choreografia: Iwona Runowska
Scenografia i kostiumy: Anetta Piekarska-Man
Wizualizacja, plakat: Zuzanna Piekarska
Asystent reżysera: Patryk Pawlak
Asystent dyrygenta: Łukasz Sidoruk
Asystent choreografa: Roman Kamiński

Kot w butach
KOT W BUTACH
Na motywach bajki Jana Brzechwy

Kot w butach to przedstawienie dla dzieci przygotowane na podstawie bajki Jana Brzechwy. Jednak Jerzy Turowicz, autor scenariusza i jednocześnie reżyser, wprowadził do spektaklu również nowe postaci. Młodziutka publiczność, będzie więc mogła śledzić nieznane dotąd historie o najsłynniejszym kocie i jego Panu Janku. Wśród wielu przygód spotykają oni na swojej drodze przemądrzałe kuropatwy, dzielne zające, a także czarownicę i czarnoksiężnika który zmienia się w groźnego lwa, sprytną żmiję, a nawet w mysz. Jak w każdej z bajek wszystko dobrze się kończy, Janek żeni się z królewną, a kot... łapie myszy w królestwie.
Muzykę do przedstawienia napisał Janusz Baca. Choreografię ułożyła Izabela Krupka.

W sceniczną akcję może włączać się publiczność, dla której realizatorzy przewidzieli nagrody za odpowiedzi na zagadki różnych bajkowych postaci.

Księżniczka Czardasza
„Księżniczka Czardasza”
Najlepsza i najpopularniejsza operetka Emmericha Kálmána i jedna z najczęściej wystawianych na światowych scenach muzycznych, w której przebój goni przebój, a barwne frazy muzyczne przeplatają się z dynamicznymi układami baletowymi. Któż nie zanuci pochodzących z niej przebojowych melodii? W spektaklu udział bierze 100 wykonawców (soliści, chór, balet, orkiestra).
Książę Edwin von Lippert Weylersheim zaręcza się z gwiazdą variétés Orpheum Sylvą, chociaż ta planuje wyjazd na podbój Ameryki. Oczywiście rodzina nie godzi się na małżeństwo, tym bardziej, że Edwin jest zaręczony z kuzynką Stasi. Pojawiają się też birbanci Boni i Feri. Ten pierwszy pokazuje Sylvie zawiadomienie o oficjalnych zaręczynach Edwina z hrabianką Stasi. Gwiazda czuje się zawiedziona i oszukana. Boni pociesza ją, że takich Edwinów czekają tuziny, więc pora jechać po oklaski i po karierę. Przed tym jednak Sylva pojawia się incognito jako żona... Boniego na balu w pałacu księstwa Lippert Weylersheim w Wiedniu i zdobywa serca niedoszłych teściów... Wydarzenia zdają się przybierać sensacyjny obrót, a wszystko po to, aby w finale mogło zabrzmieć wspólne - Kochaj mnie!
Realizatorzy:
Reżyseria: Artur Hofman
Muzyka i libretto: Emmerich Kálmán, Leo Stein, Bela Jenbach
Przekład libretta: Jerzy Jurandot
Dyrygent: Łukasz Sidoruk / Przemysław Fiugajski / Vincent Kozlovsky / Ruben Silva
Scenografia: Ireneusz Salwa
Choreografia: Grzegorz Kawalec
Asystent reżysera: Jarosław Cisowski
Asystent choreografa: Anna Adamczyk

O krasnoludkach i sierotce Marysi
O KRASNOLUDKACH I SIEROTCE MARYSI
„O Krasnoludkach i Sierotce Marysi” to bajka dla dzieci przygotowana na podstawie baśni literackiej Marii Konopnickiej „O krasnoludkach i o sierotce Marysi”.
Jerzy Turowicz, autor scenariusza i jednocześnie reżyser, wprowadził do spektaklu nowe postaci, uwspółcześnił bajkę. Młodziutka publiczność będzie więc mogła śledzić nieznane dotąd historie o krasnoludkach i o sierotce Marysi. Wśród wielu przygód spotykają oni na swojej drodze gęsi, żabę która śpiewać nie potrafi, ale śpiewa, lisa Sadełko…
Teksty piosenek napisał Jerzy Turowicz, muzykę skomponował Janusz Baca.
Realizatorzy
Scenariusz i Reżyseria: Jerzy Turowicz
Teksty piosenek: Jerzy Turowicz
Muzyka: Janusz Baca

Phantom
„Phantom”
"Phantom" Maury Yestona to jeden z najpopularniejszych i najpiękniejszych tytułów musicalowych w historii literatury muzycznej.
Fabuła musicalu jest osnuta na kanwie powieści Gastona Leroux Upiór w operze z 1911 roku i koncentruje się na losach młodej sopranistki Christine Daae, która staje się obsesją tajemniczego zdeformowanego geniusza muzycznego znanego jako Upiór Opery. Jest to niezwykle atrakcyjny motyw, z którego czerpie garściami nie tylko sceniczna sztuka muzyczna, ale również popkultura. Uniwersalność, a do tego klimat narracji sprawiają, że spektakl staje się interesujący zarówno dla młodych, jak i starszych widzów. Specyfika tego utworu, w odróżnieniu od Webberowskiej – najbardziej opatrzonej – wersji polega na przeniesieniu ciężaru gatunkowego warstwy muzycznej w stronę opery, co jednocześnie podnosi poziom artystyczny i stanowi większe wyzwanie dla zespołu artystycznego. Dlatego też nasz spektakl wyreżyserował Daniel Kustosik - wybitny reżyser zarówno operetkowy, jak i musicalowy.
Realizatorzy:
Reżyseria: Daniel Kustosik
Muzyka i teksty piosenek: Maury Yeston
Libretto: Arthur Kopit
Przekład libretta i tekstów piosenek: Antoni Marianowicz
Kierownictwo muzyczne: Andrzej Knap
Dyrygent: Łukasz Sidoruk
Scenografia i kostiumy: Mariusz Napierała
Choreografia: Violetta Suska
Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
Przygotowanie baletu: Roman Kamiński
Asystent reżysera: Dorota Laskowiecka-Urban
Asystent scenografa: Anna Adamek
Asystent kierownika muzycznego: Szymon Makowski

Pinokio
PINOKIO
Muzyczna wersja Pinokia w reżyserii Jerzego Turowicza, na motywach powieści C. Collodiego to magiczne widowisko.
Drewniany pajac podczas wędrówki po ucieczce od swojego kreatora – cieśli Dżepetta – spotyka parę zachłannych cwaniaków – lisa i kota, zostaje pochwycony i wzięty na smycz przez krewkiego chłopa, zatrudniony do teatru mistrza Ogniojada i ląduje w przepastnym brzuchu ogromnego wieloryba, by w końcu wrócić do domu i zmienić się w prawdziwego chłopca.
Barwność i różnorodność scenografii, dynamika, piękne melodie i wymyślne kostiumy sprawiają, że każdorazowo młodzi widzowie zachwycają się bajką i żywiołowo reagują na kolejne przygody małego Pinokia.
Walory edukacyjne widowiska docenili nauczyciele lubelskich szkół, którzy każdego roku powracają do Opery Lubelskiej z kolejnymi rocznikami uczniów.

Realizatorzy:
Reżyseria: Jerzy Turowicz
Kierownictwo muzyczne: Piotr Wujtewicz
Muzyka: Janusz Baca
Scenografia: Ireneusz Salwa
Choreografia: Marcin Marzec

Skrzypek na dachu
„SKRZYPEK NA DACHU”

Libretto: Joseph Stein
Muzyka: Jerry Bock
Teksty piosenek: Sheldon Harnick
Produkcja spektaklu w Nowym Jorku: Harold Prince
Reżyseria i choreografia oryginalnego wystawienia w Nowym Jorku: Jerome Robbins

„Skrzypek na dachu” to jeden z najsłynniejszych musicali, którego fabułę oparto na prozie tworzącego w jidysz pisarza Szolema Alejchema. Osadzony w realiach carskiej Rosji sprzed wieku ukazuje codzienne życie mieszkańców Anatewki – i Żydów, i gojów. Głównymi postaciami są mleczarz Tewje, jego żona Gołda i ich młode córki. Ale w „Skrzypku na dachu”, jak zresztą już na początku mówi sam mleczarz, są i inni. Piosenka „Gdybym był bogaczem”, jedna z najbardziej rozpoznawalnych na całym świecie, jest sztandarowym utworem spektaklu. Nie mniej piękne i wzruszające są „To świt, to noc”, „Kwiatku mój”, czy też finałowa „Anatewka”.
Premiera lubelskiego przedstawienia „Skrzypka...” w reżyserii Zbigniewa Czeskiego miała miejsce na scenie legendarnego Domu Kultury Kolejarza w roku 1994. Ten sam (a jednak trochę inny...), cieszący się wielką popularnością wśród widzów nadal można oglądać na scenie naszego teatru.
Realizatorzy:
Reżyseria: Zbigniew Czeski
Przekład libretta: Antoni Marianowicz
Dyrygent: Łukasz Sidoruk
Scenografia: Anna Bobrowska-Ekiert
Choreografia: Henryk Rutkowski
Przygotowanie chóru: Włodzimierz Fruziński
Asystent reżysera: Jarosław Cisowski
Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel

Soundtrack Night: Sylwester 2024 w Operze Lubelskiej
Soundtrack Night: Sylwester 2024 w Operze Lubelskiej

Zakończ stary rok i rozpocznij nowy w wyjątkowym stylu! Zapraszamy na Koncert Sylwestrowy w Operze Lubelskiej, gdzie orkiestra, chór i soliści zaprezentują nowe aranżacje największych hitów muzyki filmowej.

Podczas koncertu usłyszymy kultowe kompozycje autorstwa takich mistrzów muzyki filmowej, jak Hans Zimmer, John Williams, Alan SilvestriBrad FiedelHarold Faltermeyer i innych. W programie znajdą się również utwory twórców subtelnych, nostalgicznych brzmień, m.in. Yann Tiersen czy Nino Rota.

Wszystkie te kompozycje zostaną wykonane premierowo w nowych, oryginalnych aranżacjach przygotowanych specjalnie na ten wieczór przez Aleksandra Dębicza – światowej sławy pianistę i wirtuoza. Dębicz, uznawany za jednego z najciekawszych współczesnych interpretatorów muzyki filmowej i klasycznej, wprowadzi swoje unikalne podejście do znanych motywów muzycznych, dając im nowe życie na operowej scenie.

Kulminacją wieczoru będzie wyjątkowe wykonanie jednego z najważniejszych utworów XX wieku – „Błękitnej Rapsodii” Georga Gershwina. Wirtuozerska gra Aleksandra Dębicza przy fortepianie doda tej kultowej kompozycji nowej energii, tworząc niezapomniane muzyczne przeżycie.

To będzie wieczór pełen doskonałej muzyki i świetnej atmosfery – idealny sposób na pożegnanie starego i wejście w Nowy Rok.

Szczegóły programowe już niebawem. Do zobaczenia 31 grudnia!

Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.

Skip to content