
Lublin 06.11.2025, g. 10:00
od 0.00 pln
Zapraszamy do skorzystania z najnowszej oferty Opery Lubelskiej - "Popróbuj Opery", adresowanej do uczniów szkół podstawowych – klas VI-VIII i szkół średnich, do osób z niepełnosprawnością, której celem jest zapoznanie z ofertą Opery, zaproszenie w muzyczną podróż do świata musicalu, operetki i opery, a także integracja społeczna.
W bogatej ofercie Opery Lubelskiej znajdują się bajki dla dzieci i spektakle dla młodzieży. Naszych najmłodszych milusińskich zapraszamy na spotkanie m.in.: z Calineczką, Kotem w butach, Krasnoludkami i Sierotką Marysią, Pinokiem czy Królewną Śnieżką. Trochę starszych z pewnością ucieszy udział w próbach do poszczególnych spektakli, na które zapraszamy w nowym sezonie artystycznym 2024/25.
Młodzież będzie uczestniczyć w próbie, z pełnym składem orkiestry symfonicznej, konkretnie w jednej części danego spektaklu, znajdującego się w aktualnym repertuarze Opery. Wybrane spektakle będą z gatunku: musicalu, operetki i opery, a próby dla młodzieży odbywać się będą raz w miesiącu, w wybrany czwartek, w godzinach przedpołudniowych.
Przed próbą będzie miało miejsce krótkie „wprowadzenie” – streszczenie zawierające najważniejsze informacje, fabułę danego spektaklu, które również przybliży charakterystykę głównych bohaterów, ich najważniejsze cechy i motywy działania.
W bogatej ofercie Opery Lubelskiej znajdują się bajki dla dzieci i spektakle dla młodzieży. Naszych najmłodszych milusińskich zapraszamy na spotkanie m.in.: z Calineczką, Kotem w butach, Krasnoludkami i Sierotką Marysią, Pinokiem czy Królewną Śnieżką. Trochę starszych z pewnością ucieszy udział w próbach do poszczególnych spektakli, na które zapraszamy w nowym sezonie artystycznym 2024/25.
Młodzież będzie uczestniczyć w próbie, z pełnym składem orkiestry symfonicznej, konkretnie w jednej części danego spektaklu, znajdującego się w aktualnym repertuarze Opery. Wybrane spektakle będą z gatunku: musicalu, operetki i opery, a próby dla młodzieży odbywać się będą raz w miesiącu, w wybrany czwartek, w godzinach przedpołudniowych.
Przed próbą będzie miało miejsce krótkie „wprowadzenie” – streszczenie zawierające najważniejsze informacje, fabułę danego spektaklu, które również przybliży charakterystykę głównych bohaterów, ich najważniejsze cechy i motywy działania.

Lublin 07.11.2025, g. 18:00
od 107.08 pln
„Księżniczka Czardasza”
Najlepsza i najpopularniejsza operetka Emmericha Kálmána i jedna z najczęściej wystawianych na światowych scenach muzycznych, w której przebój goni przebój, a barwne frazy muzyczne przeplatają się z dynamicznymi układami baletowymi. Któż nie zanuci pochodzących z niej przebojowych melodii? W spektaklu udział bierze 100 wykonawców (soliści, chór, balet, orkiestra).
Książę Edwin von Lippert Weylersheim zaręcza się z gwiazdą variétés Orpheum Sylvą, chociaż ta planuje wyjazd na podbój Ameryki. Oczywiście rodzina nie godzi się na małżeństwo, tym bardziej, że Edwin jest zaręczony z kuzynką Stasi. Pojawiają się też birbanci Boni i Feri. Ten pierwszy pokazuje Sylvie zawiadomienie o oficjalnych zaręczynach Edwina z hrabianką Stasi. Gwiazda czuje się zawiedziona i oszukana. Boni pociesza ją, że takich Edwinów czekają tuziny, więc pora jechać po oklaski i po karierę. Przed tym jednak Sylva pojawia się incognito jako żona... Boniego na balu w pałacu księstwa Lippert Weylersheim w Wiedniu i zdobywa serca niedoszłych teściów... Wydarzenia zdają się przybierać sensacyjny obrót, a wszystko po to, aby w finale mogło zabrzmieć wspólne - Kochaj mnie!
Realizatorzy:
Reżyseria: Artur Hofman
Muzyka i libretto: Emmerich Kálmán, Leo Stein, Bela Jenbach
Przekład libretta: Jerzy Jurandot
Dyrygent: Łukasz Sidoruk / Przemysław Fiugajski / Vincent Kozlovsky / Ruben Silva
Scenografia: Ireneusz Salwa
Choreografia: Grzegorz Kawalec
Asystent reżysera: Jarosław Cisowski
Asystent choreografa: Anna Adamczyk
Najlepsza i najpopularniejsza operetka Emmericha Kálmána i jedna z najczęściej wystawianych na światowych scenach muzycznych, w której przebój goni przebój, a barwne frazy muzyczne przeplatają się z dynamicznymi układami baletowymi. Któż nie zanuci pochodzących z niej przebojowych melodii? W spektaklu udział bierze 100 wykonawców (soliści, chór, balet, orkiestra).
Książę Edwin von Lippert Weylersheim zaręcza się z gwiazdą variétés Orpheum Sylvą, chociaż ta planuje wyjazd na podbój Ameryki. Oczywiście rodzina nie godzi się na małżeństwo, tym bardziej, że Edwin jest zaręczony z kuzynką Stasi. Pojawiają się też birbanci Boni i Feri. Ten pierwszy pokazuje Sylvie zawiadomienie o oficjalnych zaręczynach Edwina z hrabianką Stasi. Gwiazda czuje się zawiedziona i oszukana. Boni pociesza ją, że takich Edwinów czekają tuziny, więc pora jechać po oklaski i po karierę. Przed tym jednak Sylva pojawia się incognito jako żona... Boniego na balu w pałacu księstwa Lippert Weylersheim w Wiedniu i zdobywa serca niedoszłych teściów... Wydarzenia zdają się przybierać sensacyjny obrót, a wszystko po to, aby w finale mogło zabrzmieć wspólne - Kochaj mnie!
Realizatorzy:
Reżyseria: Artur Hofman
Muzyka i libretto: Emmerich Kálmán, Leo Stein, Bela Jenbach
Przekład libretta: Jerzy Jurandot
Dyrygent: Łukasz Sidoruk / Przemysław Fiugajski / Vincent Kozlovsky / Ruben Silva
Scenografia: Ireneusz Salwa
Choreografia: Grzegorz Kawalec
Asystent reżysera: Jarosław Cisowski
Asystent choreografa: Anna Adamczyk

Lublin 08.11.2025, g. 18:00
od 107.08 pln
„Phantom”
"Phantom" Maury Yestona to jeden z najpopularniejszych i najpiękniejszych tytułów musicalowych w historii literatury muzycznej.
Fabuła musicalu jest osnuta na kanwie powieści Gastona Leroux Upiór w operze z 1911 roku i koncentruje się na losach młodej sopranistki Christine Daae, która staje się obsesją tajemniczego zdeformowanego geniusza muzycznego znanego jako Upiór Opery. Jest to niezwykle atrakcyjny motyw, z którego czerpie garściami nie tylko sceniczna sztuka muzyczna, ale również popkultura. Uniwersalność, a do tego klimat narracji sprawiają, że spektakl staje się interesujący zarówno dla młodych, jak i starszych widzów. Specyfika tego utworu, w odróżnieniu od Webberowskiej – najbardziej opatrzonej – wersji polega na przeniesieniu ciężaru gatunkowego warstwy muzycznej w stronę opery, co jednocześnie podnosi poziom artystyczny i stanowi większe wyzwanie dla zespołu artystycznego. Dlatego też nasz spektakl wyreżyserował Daniel Kustosik - wybitny reżyser zarówno operetkowy, jak i musicalowy.
Realizatorzy:
Reżyseria: Daniel Kustosik
Muzyka i teksty piosenek: Maury Yeston
Libretto: Arthur Kopit
Przekład libretta i tekstów piosenek: Antoni Marianowicz
Kierownictwo muzyczne: Andrzej Knap
Dyrygent: Łukasz Sidoruk
Scenografia i kostiumy: Mariusz Napierała
Choreografia: Violetta Suska
Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
Przygotowanie baletu: Roman Kamiński
Asystent reżysera: Dorota Laskowiecka-Urban
Asystent scenografa: Anna Adamek
Asystent kierownika muzycznego: Szymon Makowski
"Phantom" Maury Yestona to jeden z najpopularniejszych i najpiękniejszych tytułów musicalowych w historii literatury muzycznej.
Fabuła musicalu jest osnuta na kanwie powieści Gastona Leroux Upiór w operze z 1911 roku i koncentruje się na losach młodej sopranistki Christine Daae, która staje się obsesją tajemniczego zdeformowanego geniusza muzycznego znanego jako Upiór Opery. Jest to niezwykle atrakcyjny motyw, z którego czerpie garściami nie tylko sceniczna sztuka muzyczna, ale również popkultura. Uniwersalność, a do tego klimat narracji sprawiają, że spektakl staje się interesujący zarówno dla młodych, jak i starszych widzów. Specyfika tego utworu, w odróżnieniu od Webberowskiej – najbardziej opatrzonej – wersji polega na przeniesieniu ciężaru gatunkowego warstwy muzycznej w stronę opery, co jednocześnie podnosi poziom artystyczny i stanowi większe wyzwanie dla zespołu artystycznego. Dlatego też nasz spektakl wyreżyserował Daniel Kustosik - wybitny reżyser zarówno operetkowy, jak i musicalowy.
Realizatorzy:
Reżyseria: Daniel Kustosik
Muzyka i teksty piosenek: Maury Yeston
Libretto: Arthur Kopit
Przekład libretta i tekstów piosenek: Antoni Marianowicz
Kierownictwo muzyczne: Andrzej Knap
Dyrygent: Łukasz Sidoruk
Scenografia i kostiumy: Mariusz Napierała
Choreografia: Violetta Suska
Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
Przygotowanie baletu: Roman Kamiński
Asystent reżysera: Dorota Laskowiecka-Urban
Asystent scenografa: Anna Adamek
Asystent kierownika muzycznego: Szymon Makowski

Lublin 09.11.2025, g. 17:00
od 107.08 pln
„Phantom”
"Phantom" Maury Yestona to jeden z najpopularniejszych i najpiękniejszych tytułów musicalowych w historii literatury muzycznej.
Fabuła musicalu jest osnuta na kanwie powieści Gastona Leroux Upiór w operze z 1911 roku i koncentruje się na losach młodej sopranistki Christine Daae, która staje się obsesją tajemniczego zdeformowanego geniusza muzycznego znanego jako Upiór Opery. Jest to niezwykle atrakcyjny motyw, z którego czerpie garściami nie tylko sceniczna sztuka muzyczna, ale również popkultura. Uniwersalność, a do tego klimat narracji sprawiają, że spektakl staje się interesujący zarówno dla młodych, jak i starszych widzów. Specyfika tego utworu, w odróżnieniu od Webberowskiej – najbardziej opatrzonej – wersji polega na przeniesieniu ciężaru gatunkowego warstwy muzycznej w stronę opery, co jednocześnie podnosi poziom artystyczny i stanowi większe wyzwanie dla zespołu artystycznego. Dlatego też nasz spektakl wyreżyserował Daniel Kustosik - wybitny reżyser zarówno operetkowy, jak i musicalowy.
Realizatorzy:
Reżyseria: Daniel Kustosik
Muzyka i teksty piosenek: Maury Yeston
Libretto: Arthur Kopit
Przekład libretta i tekstów piosenek: Antoni Marianowicz
Kierownictwo muzyczne: Andrzej Knap
Dyrygent: Łukasz Sidoruk
Scenografia i kostiumy: Mariusz Napierała
Choreografia: Violetta Suska
Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
Przygotowanie baletu: Roman Kamiński
Asystent reżysera: Dorota Laskowiecka-Urban
Asystent scenografa: Anna Adamek
Asystent kierownika muzycznego: Szymon Makowski
"Phantom" Maury Yestona to jeden z najpopularniejszych i najpiękniejszych tytułów musicalowych w historii literatury muzycznej.
Fabuła musicalu jest osnuta na kanwie powieści Gastona Leroux Upiór w operze z 1911 roku i koncentruje się na losach młodej sopranistki Christine Daae, która staje się obsesją tajemniczego zdeformowanego geniusza muzycznego znanego jako Upiór Opery. Jest to niezwykle atrakcyjny motyw, z którego czerpie garściami nie tylko sceniczna sztuka muzyczna, ale również popkultura. Uniwersalność, a do tego klimat narracji sprawiają, że spektakl staje się interesujący zarówno dla młodych, jak i starszych widzów. Specyfika tego utworu, w odróżnieniu od Webberowskiej – najbardziej opatrzonej – wersji polega na przeniesieniu ciężaru gatunkowego warstwy muzycznej w stronę opery, co jednocześnie podnosi poziom artystyczny i stanowi większe wyzwanie dla zespołu artystycznego. Dlatego też nasz spektakl wyreżyserował Daniel Kustosik - wybitny reżyser zarówno operetkowy, jak i musicalowy.
Realizatorzy:
Reżyseria: Daniel Kustosik
Muzyka i teksty piosenek: Maury Yeston
Libretto: Arthur Kopit
Przekład libretta i tekstów piosenek: Antoni Marianowicz
Kierownictwo muzyczne: Andrzej Knap
Dyrygent: Łukasz Sidoruk
Scenografia i kostiumy: Mariusz Napierała
Choreografia: Violetta Suska
Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
Przygotowanie baletu: Roman Kamiński
Asystent reżysera: Dorota Laskowiecka-Urban
Asystent scenografa: Anna Adamek
Asystent kierownika muzycznego: Szymon Makowski

Lublin 12.11.2025, g. 09:00
od 50.99 pln
KRÓLEWNA ŚNIEŻKA
BAJKA BALETOWA DLA DZIECI
Królewna Śnieżka to jedna z najpiękniejszych i najbardziej znanych bajek. Jej baletowa wersja skomponowana (na podstawie libretta Witolda Borkowskiego i Stanisława Piotrkowskiego) przez Bogdana Pawłowskiego w 1970 r. przyniosła autorowi ogromną popularność i nie słabnącą sympatię młodych widzów, których kilka pokoleń przeżywało taneczne przygody bohaterów. Losy dobrej i pięknej, lecz niestety znienawidzonej przez złą macochę Śnieżki oraz siedmiu wesołych krasnali dostarczają dzieciom niezapomnianych emocji.
Choreografia, reżyseria i inscenizacja jest dziełem Violetty Suskiej, a piękną i barwną scenografię oraz bajkowe kostiumy zaprojektowała Anna Bobrowska-Ekiert.
BAJKA BALETOWA DLA DZIECI
Królewna Śnieżka to jedna z najpiękniejszych i najbardziej znanych bajek. Jej baletowa wersja skomponowana (na podstawie libretta Witolda Borkowskiego i Stanisława Piotrkowskiego) przez Bogdana Pawłowskiego w 1970 r. przyniosła autorowi ogromną popularność i nie słabnącą sympatię młodych widzów, których kilka pokoleń przeżywało taneczne przygody bohaterów. Losy dobrej i pięknej, lecz niestety znienawidzonej przez złą macochę Śnieżki oraz siedmiu wesołych krasnali dostarczają dzieciom niezapomnianych emocji.
Choreografia, reżyseria i inscenizacja jest dziełem Violetty Suskiej, a piękną i barwną scenografię oraz bajkowe kostiumy zaprojektowała Anna Bobrowska-Ekiert.

Lublin 12.11.2025, g. 12:00
od 50.99 pln
KRÓLEWNA ŚNIEŻKA
BAJKA BALETOWA DLA DZIECI
Królewna Śnieżka to jedna z najpiękniejszych i najbardziej znanych bajek. Jej baletowa wersja skomponowana (na podstawie libretta Witolda Borkowskiego i Stanisława Piotrkowskiego) przez Bogdana Pawłowskiego w 1970 r. przyniosła autorowi ogromną popularność i nie słabnącą sympatię młodych widzów, których kilka pokoleń przeżywało taneczne przygody bohaterów. Losy dobrej i pięknej, lecz niestety znienawidzonej przez złą macochę Śnieżki oraz siedmiu wesołych krasnali dostarczają dzieciom niezapomnianych emocji.
Choreografia, reżyseria i inscenizacja jest dziełem Violetty Suskiej, a piękną i barwną scenografię oraz bajkowe kostiumy zaprojektowała Anna Bobrowska-Ekiert.
BAJKA BALETOWA DLA DZIECI
Królewna Śnieżka to jedna z najpiękniejszych i najbardziej znanych bajek. Jej baletowa wersja skomponowana (na podstawie libretta Witolda Borkowskiego i Stanisława Piotrkowskiego) przez Bogdana Pawłowskiego w 1970 r. przyniosła autorowi ogromną popularność i nie słabnącą sympatię młodych widzów, których kilka pokoleń przeżywało taneczne przygody bohaterów. Losy dobrej i pięknej, lecz niestety znienawidzonej przez złą macochę Śnieżki oraz siedmiu wesołych krasnali dostarczają dzieciom niezapomnianych emocji.
Choreografia, reżyseria i inscenizacja jest dziełem Violetty Suskiej, a piękną i barwną scenografię oraz bajkowe kostiumy zaprojektowała Anna Bobrowska-Ekiert.

Lublin 15.11.2025, g. 19:00
od 163.18 pln
Cinema Tango Live Show – magia filmu w rytmie tanga (spektakl taneczno-muzyczny)
Fabuła
„Tango Cinema” to niezwykłe widowisko, w którym świat kina spotyka się z pasją argentyńskiego tanga. Na scenie ożyją największe muzyczne obrazy srebrnego ekranu – od „Por una Cabeza” z Zapachu kobiety, przez rytmy rodem z Chicago, aż po namiętne emocje Moulin Rouge. W programie znajdą się także taneczne interpretacje motywów z takich arcydzieł jak Lista Schindlera, Amelia czy Ojciec chrzestny. To spektakl, który łączy dramatyzm, zmysłowość i piękno, pozostawiając widzom niezapomniane wrażenia.
Czas trwania: 110 minut
Muzycy
Oprawę muzyczną tworzy orkiestra na żywo – Sonder Tango Orchestra z Mediolanu, gwarantująca energię i autentyczne brzmienie tanga.
Marin Troncozo (Argentyna)
Nicolas Maceratesi – bandoneon
Melody Quinteros – skrzypce
Virgilio Monti – kontrabas
Mariano Siccardi – fortepian
Tancerze
Na scenie wystąpią mistrzowie tanga, których kunszt łączy perfekcję techniki z siłą emocji:
Aldana Silveira & Diego Ortega – Mistrzowie Świata w Tango de Salon, występowali na Broadwayu
Manuela Rossi & Juan Malizia – Mistrzowie Świata w Tangu Scenicznym, znani z londyńskiego West Endu
Patrycja & Jakub Grzybek – Mistrzowie Europy w Tangu Scenicznym, półfinaliści Mundial de Tango
Iara Duarte & Jesus Paez – wielokrotni finaliści Mundial de Tango w Buenos Aires
Tango Cinema to wyjątkowa podróż przez emocje, w której magia kina i tango argentyńskie spotykają się na jednej scenie.
Fabuła
„Tango Cinema” to niezwykłe widowisko, w którym świat kina spotyka się z pasją argentyńskiego tanga. Na scenie ożyją największe muzyczne obrazy srebrnego ekranu – od „Por una Cabeza” z Zapachu kobiety, przez rytmy rodem z Chicago, aż po namiętne emocje Moulin Rouge. W programie znajdą się także taneczne interpretacje motywów z takich arcydzieł jak Lista Schindlera, Amelia czy Ojciec chrzestny. To spektakl, który łączy dramatyzm, zmysłowość i piękno, pozostawiając widzom niezapomniane wrażenia.
Czas trwania: 110 minut
Muzycy
Oprawę muzyczną tworzy orkiestra na żywo – Sonder Tango Orchestra z Mediolanu, gwarantująca energię i autentyczne brzmienie tanga.
Marin Troncozo (Argentyna)
Nicolas Maceratesi – bandoneon
Melody Quinteros – skrzypce
Virgilio Monti – kontrabas
Mariano Siccardi – fortepian
Tancerze
Na scenie wystąpią mistrzowie tanga, których kunszt łączy perfekcję techniki z siłą emocji:
Aldana Silveira & Diego Ortega – Mistrzowie Świata w Tango de Salon, występowali na Broadwayu
Manuela Rossi & Juan Malizia – Mistrzowie Świata w Tangu Scenicznym, znani z londyńskiego West Endu
Patrycja & Jakub Grzybek – Mistrzowie Europy w Tangu Scenicznym, półfinaliści Mundial de Tango
Iara Duarte & Jesus Paez – wielokrotni finaliści Mundial de Tango w Buenos Aires
Tango Cinema to wyjątkowa podróż przez emocje, w której magia kina i tango argentyńskie spotykają się na jednej scenie.

LUBLIN 22.11.2025, g. 18:00
od 71.39 pln
Stanisław Moniuszko
„HALKA” - opera w 4 aktach
libretto: Włodzimierz Wolski
"Halka" to bez wątpienia jedna z najpopularniejszych i najczęściej wystawianych oper polskich. Jej autorem jest Stanisław Moniuszko nazywany Ojcem Polskiej Opery Narodowej.
Libretto opery autorstwa Włodzimierza Wolskiego opowiada historię tragicznej miłości pochodzącej z Podhala Halki do szlachcica Janusza. Dziewczyna uwiedziona przez panicza zachodzi w ciążę. Janusz jednak planuje poślubić Zosię, pochodzącą z bogatej i szlacheckiej rodziny. Załamana Halka w rozpaczy rzuca się w nurt rzeki.
Dzieło Stanisława Moniuszki ukazuje konflikt klasowy i moralny dramat dziewczyny, która pada ofiarą miłosnego oszustwa.
Istotnym aspektem opery jest jej narodowy charakter, uzyskany poprzez umiejscowienie akcji w środowisku polskim. Moniuszko po mistrzowsku skontrastował tu dwie grupy społeczne - śpiew szlachecki cechuje pompatyczność, zaś góralski jest prosty i szczery. Narodowy wydźwięk pojawia się również w warstwie muzycznej poprzez wykorzystanie rytmiki tańców narodowych – poloneza i mazura.
„Halka” Stanisława Moniuszki uważana jest za jedną z najważniejszych oper w naszym kraju.
Polska opera narodowa z muzyką Stanisława Moniuszki do libretta Włodzimierza Wolskiego po raz pierwszy w Lublinie!
Realizatorzy:
kierownictwo muzyczne: Vincent Kozlowsky
reżyseria: Jarosław Kilian
choreografia: Iwona Runowska
scenografia: Marek Chowaniec
kostiumy: Agata Uchman
przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
„HALKA” - opera w 4 aktach
libretto: Włodzimierz Wolski
"Halka" to bez wątpienia jedna z najpopularniejszych i najczęściej wystawianych oper polskich. Jej autorem jest Stanisław Moniuszko nazywany Ojcem Polskiej Opery Narodowej.
Libretto opery autorstwa Włodzimierza Wolskiego opowiada historię tragicznej miłości pochodzącej z Podhala Halki do szlachcica Janusza. Dziewczyna uwiedziona przez panicza zachodzi w ciążę. Janusz jednak planuje poślubić Zosię, pochodzącą z bogatej i szlacheckiej rodziny. Załamana Halka w rozpaczy rzuca się w nurt rzeki.
Dzieło Stanisława Moniuszki ukazuje konflikt klasowy i moralny dramat dziewczyny, która pada ofiarą miłosnego oszustwa.
Istotnym aspektem opery jest jej narodowy charakter, uzyskany poprzez umiejscowienie akcji w środowisku polskim. Moniuszko po mistrzowsku skontrastował tu dwie grupy społeczne - śpiew szlachecki cechuje pompatyczność, zaś góralski jest prosty i szczery. Narodowy wydźwięk pojawia się również w warstwie muzycznej poprzez wykorzystanie rytmiki tańców narodowych – poloneza i mazura.
„Halka” Stanisława Moniuszki uważana jest za jedną z najważniejszych oper w naszym kraju.
Polska opera narodowa z muzyką Stanisława Moniuszki do libretta Włodzimierza Wolskiego po raz pierwszy w Lublinie!
Realizatorzy:
kierownictwo muzyczne: Vincent Kozlowsky
reżyseria: Jarosław Kilian
choreografia: Iwona Runowska
scenografia: Marek Chowaniec
kostiumy: Agata Uchman
przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka

LUBLIN 23.11.2025, g. 17:00
od 71.39 pln
Stanisław Moniuszko
„HALKA” - opera w 4 aktach
libretto: Włodzimierz Wolski
"Halka" to bez wątpienia jedna z najpopularniejszych i najczęściej wystawianych oper polskich. Jej autorem jest Stanisław Moniuszko nazywany Ojcem Polskiej Opery Narodowej.
Libretto opery autorstwa Włodzimierza Wolskiego opowiada historię tragicznej miłości pochodzącej z Podhala Halki do szlachcica Janusza. Dziewczyna uwiedziona przez panicza zachodzi w ciążę. Janusz jednak planuje poślubić Zosię, pochodzącą z bogatej i szlacheckiej rodziny. Załamana Halka w rozpaczy rzuca się w nurt rzeki.
Dzieło Stanisława Moniuszki ukazuje konflikt klasowy i moralny dramat dziewczyny, która pada ofiarą miłosnego oszustwa.
Istotnym aspektem opery jest jej narodowy charakter, uzyskany poprzez umiejscowienie akcji w środowisku polskim. Moniuszko po mistrzowsku skontrastował tu dwie grupy społeczne - śpiew szlachecki cechuje pompatyczność, zaś góralski jest prosty i szczery. Narodowy wydźwięk pojawia się również w warstwie muzycznej poprzez wykorzystanie rytmiki tańców narodowych – poloneza i mazura.
„Halka” Stanisława Moniuszki uważana jest za jedną z najważniejszych oper w naszym kraju.
Polska opera narodowa z muzyką Stanisława Moniuszki do libretta Włodzimierza Wolskiego po raz pierwszy w Lublinie!
Realizatorzy:
kierownictwo muzyczne: Vincent Kozlowsky
reżyseria: Jarosław Kilian
choreografia: Iwona Runowska
scenografia: Marek Chowaniec
kostiumy: Agata Uchman
przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
„HALKA” - opera w 4 aktach
libretto: Włodzimierz Wolski
"Halka" to bez wątpienia jedna z najpopularniejszych i najczęściej wystawianych oper polskich. Jej autorem jest Stanisław Moniuszko nazywany Ojcem Polskiej Opery Narodowej.
Libretto opery autorstwa Włodzimierza Wolskiego opowiada historię tragicznej miłości pochodzącej z Podhala Halki do szlachcica Janusza. Dziewczyna uwiedziona przez panicza zachodzi w ciążę. Janusz jednak planuje poślubić Zosię, pochodzącą z bogatej i szlacheckiej rodziny. Załamana Halka w rozpaczy rzuca się w nurt rzeki.
Dzieło Stanisława Moniuszki ukazuje konflikt klasowy i moralny dramat dziewczyny, która pada ofiarą miłosnego oszustwa.
Istotnym aspektem opery jest jej narodowy charakter, uzyskany poprzez umiejscowienie akcji w środowisku polskim. Moniuszko po mistrzowsku skontrastował tu dwie grupy społeczne - śpiew szlachecki cechuje pompatyczność, zaś góralski jest prosty i szczery. Narodowy wydźwięk pojawia się również w warstwie muzycznej poprzez wykorzystanie rytmiki tańców narodowych – poloneza i mazura.
„Halka” Stanisława Moniuszki uważana jest za jedną z najważniejszych oper w naszym kraju.
Polska opera narodowa z muzyką Stanisława Moniuszki do libretta Włodzimierza Wolskiego po raz pierwszy w Lublinie!
Realizatorzy:
kierownictwo muzyczne: Vincent Kozlowsky
reżyseria: Jarosław Kilian
choreografia: Iwona Runowska
scenografia: Marek Chowaniec
kostiumy: Agata Uchman
przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka

Lublin 26.11.2025, g. 10:00
od 50.99 pln
KRÓLEWNA ŚNIEŻKA
BAJKA BALETOWA DLA DZIECI
Królewna Śnieżka to jedna z najpiękniejszych i najbardziej znanych bajek. Jej baletowa wersja skomponowana (na podstawie libretta Witolda Borkowskiego i Stanisława Piotrkowskiego) przez Bogdana Pawłowskiego w 1970 r. przyniosła autorowi ogromną popularność i nie słabnącą sympatię młodych widzów, których kilka pokoleń przeżywało taneczne przygody bohaterów. Losy dobrej i pięknej, lecz niestety znienawidzonej przez złą macochę Śnieżki oraz siedmiu wesołych krasnali dostarczają dzieciom niezapomnianych emocji.
Choreografia, reżyseria i inscenizacja jest dziełem Violetty Suskiej, a piękną i barwną scenografię oraz bajkowe kostiumy zaprojektowała Anna Bobrowska-Ekiert.
BAJKA BALETOWA DLA DZIECI
Królewna Śnieżka to jedna z najpiękniejszych i najbardziej znanych bajek. Jej baletowa wersja skomponowana (na podstawie libretta Witolda Borkowskiego i Stanisława Piotrkowskiego) przez Bogdana Pawłowskiego w 1970 r. przyniosła autorowi ogromną popularność i nie słabnącą sympatię młodych widzów, których kilka pokoleń przeżywało taneczne przygody bohaterów. Losy dobrej i pięknej, lecz niestety znienawidzonej przez złą macochę Śnieżki oraz siedmiu wesołych krasnali dostarczają dzieciom niezapomnianych emocji.
Choreografia, reżyseria i inscenizacja jest dziełem Violetty Suskiej, a piękną i barwną scenografię oraz bajkowe kostiumy zaprojektowała Anna Bobrowska-Ekiert.

Lublin 27.11.2025, g. 10:00
od 0.00 pln
Zapraszamy do skorzystania z najnowszej oferty Opery Lubelskiej - "Popróbuj Opery", adresowanej do uczniów szkół podstawowych – klas VI-VIII i szkół średnich, do osób z niepełnosprawnością, której celem jest zapoznanie z ofertą Opery, zaproszenie w muzyczną podróż do świata musicalu, operetki i opery, a także integracja społeczna.
W bogatej ofercie Opery Lubelskiej znajdują się bajki dla dzieci i spektakle dla młodzieży. Naszych najmłodszych milusińskich zapraszamy na spotkanie m.in.: z Calineczką, Kotem w butach, Krasnoludkami i Sierotką Marysią, Pinokiem czy Królewną Śnieżką. Trochę starszych z pewnością ucieszy udział w próbach do poszczególnych spektakli, na które zapraszamy w nowym sezonie artystycznym 2024/25.
Młodzież będzie uczestniczyć w próbie, z pełnym składem orkiestry symfonicznej, konkretnie w jednej części danego spektaklu, znajdującego się w aktualnym repertuarze Opery. Wybrane spektakle będą z gatunku: musicalu, operetki i opery, a próby dla młodzieży odbywać się będą raz w miesiącu, w wybrany czwartek, w godzinach przedpołudniowych.
Przed próbą będzie miało miejsce krótkie „wprowadzenie” – streszczenie zawierające najważniejsze informacje, fabułę danego spektaklu, które również przybliży charakterystykę głównych bohaterów, ich najważniejsze cechy i motywy działania.
W bogatej ofercie Opery Lubelskiej znajdują się bajki dla dzieci i spektakle dla młodzieży. Naszych najmłodszych milusińskich zapraszamy na spotkanie m.in.: z Calineczką, Kotem w butach, Krasnoludkami i Sierotką Marysią, Pinokiem czy Królewną Śnieżką. Trochę starszych z pewnością ucieszy udział w próbach do poszczególnych spektakli, na które zapraszamy w nowym sezonie artystycznym 2024/25.
Młodzież będzie uczestniczyć w próbie, z pełnym składem orkiestry symfonicznej, konkretnie w jednej części danego spektaklu, znajdującego się w aktualnym repertuarze Opery. Wybrane spektakle będą z gatunku: musicalu, operetki i opery, a próby dla młodzieży odbywać się będą raz w miesiącu, w wybrany czwartek, w godzinach przedpołudniowych.
Przed próbą będzie miało miejsce krótkie „wprowadzenie” – streszczenie zawierające najważniejsze informacje, fabułę danego spektaklu, które również przybliży charakterystykę głównych bohaterów, ich najważniejsze cechy i motywy działania.

Lublin 28.11.2025, g. 18:00
od 107.08 pln
“Zemsta nietoperza”
muzyka: Johann Strauss syn
libretto: Richard Genée i Karl Haffner
wg wodewilu „Le Réveillon” Henriego Meilhaca i Ludovica Halévy’ego
polski przekład libretta: Julian Tuwim
„Zemsta nietoperza” Johanna Straussa uznana została za arcydzieło operetki wiedeńskiej. Po pierwszym wystawieniu zdobyła wszechświatową sławę i do dziś niepodzielnie króluje w repertuarach największych teatrów operowych. Wspaniała muzyka - walce, polki, arie oraz intrygujące, pełne humoru libretto, w doskonałym tłumaczeniu Juliana Tuwima - na naszej scenie tym razem w reżyserii Artura Barcisia!
Realizatorzy
Reżyseria: Artur Barciś
Kierownictwo muzyczne: Ruben Silva
Opracowanie muzyczne: Łukasz Sidoruk
Dyrygent: Łukasz Sidoruk / Vincent Kozlovsky
Scenografia i kostiumy: Tatiana Kwiatkowska
Choreografia: Iwona Runowska
Asystent reżysera: Anna Rękas
Multimedia: Franciszek Barciś
Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
Przygotowanie baletu: Roman Kamiński
Reżyseria świateł: Marcin Nogas
Realizacja dźwięku: Łukasz Jakubowski, Cezary Socha, Piotr Rybczyński
Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel, Michał Wnuk
muzyka: Johann Strauss syn
libretto: Richard Genée i Karl Haffner
wg wodewilu „Le Réveillon” Henriego Meilhaca i Ludovica Halévy’ego
polski przekład libretta: Julian Tuwim
„Zemsta nietoperza” Johanna Straussa uznana została za arcydzieło operetki wiedeńskiej. Po pierwszym wystawieniu zdobyła wszechświatową sławę i do dziś niepodzielnie króluje w repertuarach największych teatrów operowych. Wspaniała muzyka - walce, polki, arie oraz intrygujące, pełne humoru libretto, w doskonałym tłumaczeniu Juliana Tuwima - na naszej scenie tym razem w reżyserii Artura Barcisia!
Realizatorzy
Reżyseria: Artur Barciś
Kierownictwo muzyczne: Ruben Silva
Opracowanie muzyczne: Łukasz Sidoruk
Dyrygent: Łukasz Sidoruk / Vincent Kozlovsky
Scenografia i kostiumy: Tatiana Kwiatkowska
Choreografia: Iwona Runowska
Asystent reżysera: Anna Rękas
Multimedia: Franciszek Barciś
Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
Przygotowanie baletu: Roman Kamiński
Reżyseria świateł: Marcin Nogas
Realizacja dźwięku: Łukasz Jakubowski, Cezary Socha, Piotr Rybczyński
Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel, Michał Wnuk

Lublin 29.11.2025, g. 18:00
od 107.08 pln
“Zemsta nietoperza”
muzyka: Johann Strauss syn
libretto: Richard Genée i Karl Haffner
wg wodewilu „Le Réveillon” Henriego Meilhaca i Ludovica Halévy’ego
polski przekład libretta: Julian Tuwim
„Zemsta nietoperza” Johanna Straussa uznana została za arcydzieło operetki wiedeńskiej. Po pierwszym wystawieniu zdobyła wszechświatową sławę i do dziś niepodzielnie króluje w repertuarach największych teatrów operowych. Wspaniała muzyka - walce, polki, arie oraz intrygujące, pełne humoru libretto, w doskonałym tłumaczeniu Juliana Tuwima - na naszej scenie tym razem w reżyserii Artura Barcisia!
Realizatorzy
Reżyseria: Artur Barciś
Kierownictwo muzyczne: Ruben Silva
Opracowanie muzyczne: Łukasz Sidoruk
Dyrygent: Łukasz Sidoruk / Vincent Kozlovsky
Scenografia i kostiumy: Tatiana Kwiatkowska
Choreografia: Iwona Runowska
Asystent reżysera: Anna Rękas
Multimedia: Franciszek Barciś
Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
Przygotowanie baletu: Roman Kamiński
Reżyseria świateł: Marcin Nogas
Realizacja dźwięku: Łukasz Jakubowski, Cezary Socha, Piotr Rybczyński
Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel, Michał Wnuk
muzyka: Johann Strauss syn
libretto: Richard Genée i Karl Haffner
wg wodewilu „Le Réveillon” Henriego Meilhaca i Ludovica Halévy’ego
polski przekład libretta: Julian Tuwim
„Zemsta nietoperza” Johanna Straussa uznana została za arcydzieło operetki wiedeńskiej. Po pierwszym wystawieniu zdobyła wszechświatową sławę i do dziś niepodzielnie króluje w repertuarach największych teatrów operowych. Wspaniała muzyka - walce, polki, arie oraz intrygujące, pełne humoru libretto, w doskonałym tłumaczeniu Juliana Tuwima - na naszej scenie tym razem w reżyserii Artura Barcisia!
Realizatorzy
Reżyseria: Artur Barciś
Kierownictwo muzyczne: Ruben Silva
Opracowanie muzyczne: Łukasz Sidoruk
Dyrygent: Łukasz Sidoruk / Vincent Kozlovsky
Scenografia i kostiumy: Tatiana Kwiatkowska
Choreografia: Iwona Runowska
Asystent reżysera: Anna Rękas
Multimedia: Franciszek Barciś
Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
Przygotowanie baletu: Roman Kamiński
Reżyseria świateł: Marcin Nogas
Realizacja dźwięku: Łukasz Jakubowski, Cezary Socha, Piotr Rybczyński
Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel, Michał Wnuk